Gå til innhold

Strikke babyteppe :)


klatrejenta

Anbefalte innlegg

Ventetiden føles lang og det er nok å bekymre se over så for å få tiden til å gå litt fortere og isteden kose meg litt i disse lykkelige omstendighetene tenkte jeg å allerede gå i gang å strikke babyteppe.

 

Tenkte å gå i gang med det allerede i går på første "syklubb-møte" men det ville ha avslørt meg, så regner med at jeg først tar med meg det strikketøyet først om 14 dager til "syklubben".

Aner jo ikke om det lille nurket er gutt eller jente ennå, men tenkte jeg kunne strikke i beige eller natur og om jeg finner ut av kjønnet etterhvert kan jeg evn. bare sette på noen hekle-blomster i gutte- eller jentefarger i etterkant. Evn. lage en bord eller kant rundt teppe etterpå.

 

Har noen noen gode oppskrifter på et koselig babyteppe?

Fant dette på nett:

https://nostebarn.no/wp/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Strikkeoppskrift-Babyteppe--smaplagg/

 

Men syntes kanskje det var litt for enkelt og kjedelig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på med hentesettet. Har strikket jakken og er begynt med buksen. Tror nok at det blir alt for stort selv om det er nyfødt, og ikke 0-3 mnd.

 

Har strikket sammen med folk, og da har jeg bare sagt at dersom det blir fint så blir det en eller annen barselgave, og ingen har spurt noe mer om det. Har sagt at jeg bare MÅ ha noe å gjøre og at jeg er lei av dukkeklær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...