Gå til innhold

Familievernkontoret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som skjer der og er det noe "hjelp" å få, eller skal de kun passe på at foreldrene prater sammen og evnt komme med noen råd?

Er det en bra mulighet å dra inn familievernkontoret når man ikke får se barnet sitt f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er meklere i de tilfellene som omhandler samværsavtale. Dvs at de bestemmer ingenting, men kan gi råd etter lovverk og normale situasjoner, holde diskusjonen på et saklig og normalt nivå og holde samtalen til saken.

Ja, det er et godt tilfelle å få time hos FVK når en ikke får se sitt barn.

Skrevet

Tilbudet varierer litt fra sted til sted, men i tillegg til å bedrive mekling, gi juridiske råd etc har man mange steder også et begrenset psykologtilbud, bedriver rådgiving i forhold til sosiale problemstillinger etc.

Det er absolutt naturlig å kontakte familievernkontoret om man ikke får gjennomført samvær med eget barn.

Skrevet

Takk for svar dere.

Men hvis dette da ikke hjelper og man fortsatt ikke får se barnet sitt, da er vel eneste vei å gå, til retten? De kan vel ikke akkurat tvinge den ene til å "gi fra" seg barnet sitt?

Og er det opptil 7 timer man kan få gratis til mekling?

Skrevet

Ja, da vil det være naturlig å begynne en rettslig prosess. Familievernkontoret kan mekle og veilede og informere, men ikke pålegge foreldrene noe.

Mitt inntrykk er at de er fleksible i forhold til antall timer hos familievernkontorer flest.

Skrevet

Ok.. da tror jeg at jeg har skjønt litt mer ;)

Takk igjen for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...