Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 hei.. kan man bli omskulert for å ta siste året på vgs. eller allmenn på bygg? får man betalt for det? kan jeg i tillegg få stipend og lån?= noen som vet dette?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Er du syk? Omskolering får man kun om man pga sykdom ikke kan jobbe i den jobben man har.... Man må på forhånd ha innvilget aap og videre ha en tiltaksplan som sier at man skal på skole...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 jeg er i jobb. men ser ut som om jeg må slutte å jobbe pga senebetennelse. hva er aap? kan man gå fra jobb og rettt på omskolering? så slipper man å sykemelde seg ?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 AAP = arbeidsavklaringspenger. Må søkes om fra nav og det er ikke nødvendigvis en enkel prosess.. Det første du må gjøre er å gå til legen og snakke med ham om hva du bør gjøre og så bestemmer dere sammen planen videre. Man kan neppe gå rett fra jobb til omskolering, er jo slettes ikke sikkert at nav mener at skole er det beste tiltaket for å få deg tilbake i jobb.. Målet til nav er å få deg tilbake i jobb snarest mulig, om det finnes andre jobber du kan utføre er det ikke sikkert du kvalifiserer til aap i det hele tatt.. Snakk med legen du og evt nav..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå