Gå til innhold

Usj.... Dårlig form (advarsel: Ikke for de sarte...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir bare verre og verre!

Har i grunnen vært dårlig i magen i flere måneder, men ikke verre enn at jeg har levd godt med det. Men i det siste har det blitt betraktelig vanskeligere... Fullstendig oppløst i magen til enhver tid, og det kan bli skikkelig krise hvis jeg ikke har do i nærheten. Ser ikke ut til at det spiller noen rolle hva jeg spiser, heller. Har testa ut brødskiver, knekkebrød, finbakst.... Samme resultat...

Har flere med cøliaki i familien, men har vært testa for noen år siden med negativt resultat. Kan cøliaki plutselig dukke opp selv om man har testa negativt på det tidligere?

Blir så slapp og sliten av dette her! Og neste uke er det slutt på ferien også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde tatt ny test for cøliaki om jeg var deg.

Noen får det midt i livet.

Skrevet

Andre som har innspill på dette?

Jeg har som sagt cøliaki i familien, men de som har fått denne sykdommen har jo rast ned i vekt - fort. Det gjør ikke jeg. Er det da en indikator på at det ikke er cøliaki som plager vettet av magen min?

Skrevet

Legen kan nok gi deg bedre svar, men det kan både være cøliaki og det kan være tarmsykdommer (og sikkert andre ting).

Stikk til legen, forklar symptomer og ta prøver.

Skrevet

Legen kan nok gi deg bedre svar, men det kan både være cøliaki og det kan være tarmsykdommer (og sikkert andre ting).

Stikk til legen, forklar symptomer og ta prøver.

Skrevet

Det kan rett og slett være det som heter irritabel tykktarm. Alternativer er vel Cøliaki?

Der finnes et problem til som kan gi slik mage(det jeg har), og det er en form for bakterier som ikke er farlige, men som gir kronisk diare/løs mage. der finnes medisiner, men jeg vil ikke ha dem, fordi jeg er redd for å få kjempehard mage igjen. Så jeg har lært meg å leve med det som det er :) Har hatt det i over 12 år nå.

Jeg har vært gjennom gastroskopi og kolonoskopi med vevsprøver, avføringsprøver og alt. Derfor vet jeg hva som feiler meg.

Skrevet

Cølliki medfører ofte en del andre symptomer, samt at man ser forskjell etter hva man spiser. Jeg vil tro du har en form for irritert tarm, så lenge dette virker til å være konstant. Chrons sykdom eller ulcerøs colitt feks. Det kan og være andre former for matintoleranse enn cølliaki. Eller også en forbigående mageinfeksjon, som krever behandling. Uansett skal du slevsagt til legen for å få dette utredet og behandlet.

Skrevet

Da ble det Ikea-pastaelger og blanding av elghakk og medisterfarse til middag. Smakte ikke så verst. Nesten det eneste jeg har spist i dag. Ikke lyst på mat. :-(

Time hos legen bestilt. Håper jeg kan få no' hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...