*Nøtta* Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Jeg har kyllingfileet i kjøeskapet jeg må få brukt. men jeg er skikkelig dårlig på matlaging,det er det som regel mannen som tar seg av her i huset. :/ Men kunne tenkt meg å gratinere/bake de i fløte. (ildfast form) Og i den forbindelse etterlyser ejg noen gode tips,oppskrifter? Noen som vil hjelpe? Er det bare å legge de i formen og helle fløte over? Må de stekes først? *flaut,men jeg vet faktisk ikke det*
Lemonia Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Bare kyllingfilet bakt i fløte høres veldig kjedelig og smakløst ut. Jeg ville i allefall hatt både løk. hvitløk og krydder i og gjerne flere grønnsaker. Jeg foretrekker å steke kyllingen raskt først. De gir fin stekeskorpe og litt bedre smak. Hos oss er både kylling og fløte blandt middagsingrediensene i dag. Jeg skal steke kyllingfilet i biter med løk og hvitløk. Blander inn kremfløte, kremost med hvitløk og urter, salt og pepper. Så rører jeg inn pastaskruer og lettkokte brokkolibuketter og har over i en ildfast form. På toppen strør jeg loffsmuler. Alt stekes i ovn, ca 200 grader i 20 minutter (til toppen er gyllen og sprø). Veldig godt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå