Gå til innhold

Avlyse dåpen? Hjelp noen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere avlyst dåpen eller bitt tenna sammen og gjenomført den?

Skal ikke fortelle alt her, for det tar lang tid, men problemet er at mannen ikke er noe hjelpsom i noe. I går f.eks så spurte jeg han om han kunne se på noe til borddekorasjonen, han så på tv, jeg måtte snakke til han 3-4 ganger, så hever han stemmen og sier at det der er jo bare tull du driver med. (jeg prøver å pynte bordet i dåpen pent!).

Men det er ikke det store problemet, det som er er at han ikke hjelper meg, jeg er "alene" med 3 små barn. Gjør alt her, vasker, handler inn, står opp med barna om morningen, kler på dem, kjører dem avgårde osv...

Det han gjør når han endelig er hjemme: Røyker hasj før han kommer hjem, legger barna, legger seg på sofaen forran tv`en, og sovner etterhvert.¨

I helgene tar han med barna på sykkeltur, er endel ute med dem.

Begeret for meg rant over i dag tidlig (IGJEN, det er ikke første gangen). Jeg begynte å gråte når jeg stod opp og så sms fra han om jeg kunne sette over 100kr så han fikk kjøpt seg lunsj. I går ba han om 500kr. (De kjøpte han nok hasj for).

Men hva gjør jeg? Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du deler bolig med og lar barne dine omgås en mann som daglig røyker hasj, og så er det dåpen du bekymrer deg for og vil avlyse???

Våkn opp! Dåpen bør du gjennomfør, det er forholdet du bør avlyse!

Skrevet

Bitt tenna sammen, gjennomført dåpen og gitt han et ultimatum.

Skrevet

Personlig kunne jeg ikke bodd i hus med en rusmisbruker. Det skjønner jeg ikke at du kan heller.

Men akkurat det med bordpynt til dåpen har jeg full forståelse for at han gir blaffen i, sånt er stort sett "dame-greier", og de fleste menn bryr seg katten.

Jeg kunne heller ikke bodd sammen med en som gjorde så lite hjemme som det du beskriver, bortsett fra at det jo er positivt at han legger barna og tar dem med ut. MEN legger han barna mens han er i hasjrus???

Jeg ville flyttet, eller sørget for at han flyttet. Livet mitt er for kort til å kunne kastes bort på rusmisbruk og -misbrukere.

Skrevet

Altså dette har jo ingenting med dåpen å gjøre?

La for all del ungen døpes, det har lite å gjøre med de andre tingene du skriver, men du burde kanskje begynne å tenke litt på hvordan du og barna vil ha fremtiden deres. Lar du han ha et rusproblem uten at du tar tak idet? Lar du han være med barna når han er i hasjrus?

Få moren din eller noen andre i familien, eller en venninne til å hjelpe deg med dåpen. Så drar du til helsestasjon og forteller om hverdagen deres, og ikke minst om rusbruken til mannen. Så får dere time hos familievernkontoret, slik at mannen klarer å forstå at skal dere ha noen fremtid så må han prioritere dere og ikke rus. Hvis han, når han har fått en reell mulighet til å slutte, fortsetter på dette viset, så klarer du deg bedre uten han.

Skrevet

Ja, avlys for all del dåpen. Det vil nok løse alle problemene.

Skrevet

Det med rusen er et gammelt problem, men grunnen til at jeg ville avlyse dåpen er at jeg da trenger tid til å sørge, om jeg hadde klart å få han ut herfra.

For vi har gjort det slutt før, men det har bare gått max 2 dager så klarer ikke jeg det. Bare gråter og får jeg sms fra han eller han prøver å ringe meg så kommer tårene. Og 1 gang da jeg endelig klarte å flytte, med en annen mann vel å merke (jeg må være veldig redd for å bli alene), så når han kom får å hente barna så kom tårene mine og jeg gråt hver kveld. Så jeg er ikke sterk nok, eller det tar jo tid å lege kjærlighets sorg, ååå hadde jeg bare holdt ut den gangen.

Altså når vi da har dåp, med min og hans familie og vi da ikke er sammen, så blir det ikke no bra dåp med tanke på at jeg da bare er lei meg, (tror jeg da).

H.I

Skrevet

Signerer også 10:45. For en sopp! Altså, jeg kjenner en småbarnspappa som har røyket hasj et par ganger på fest etter at han ble pappa. Han var sammen med gamle venner og sønnen var hos barnevakt. Kall meg gjerne liberal, men DET har jeg ikke noe problem med. Men man røyker ikke hasj daglig (eller jevnlig, for den del) når man har barn. Punktum!

Skrevet

Du avlyser forholdet for godt, og gjennomfører dåpen, enklere kan det ikke gjøres!

Hvem vil vel at barna sine skal vokse opp sammen med en rusmisbruker? Hva slags forbilde vil pappa'n være for barna dine da?

Gå heller foran med det godt eksempel og ta grep om livet ditt selv, vær konsekvent, det er kun du som kan forandre livet til noe bedre.

Når mannen ikke bidrar i det heletatt selv, og du uansett fungerer som "alenemor" med alle pliktene som følger med, ville jeg heller ha vært ordentlig alenemor, med alle godene som følger med, og ikke minst, du slipper å ha en gnompeis å irritere deg over!!!

Lykke til, regner med du gjør det eneste riktige her;-) Go girl!

Skrevet

Jeg har vært alene med barn begge gangene jeg har arrangert sånt, og jeg har også arrangert konfirmasjonen til eldste selv. Ser ikke problemet, og du vil få det lettere om du bare slutter å forvente av slubberten du er sammen med......

Gi ikke penger til en som kjøper hasj......

Og en ting til - senk kravene til perfeksjonen :)

Skrevet

Så bit tenna sammen og overlev frem til dåpen er unnagjort, og SÅ avslutter du forholdet!

Søk hjelp på helsestasjonen, på familievernkontoret, blant familie og venner. Det er helt klart at du ikke kan oppdra tre barn sammen med en rusmisbruker.

Jeg hadde nektet han samvær frem til han kunne "pisse reint". Så lenge han misbruker narkotiske midler har han ingen krav på å få være pappa, en pappa skal være rusfri når han er sammen med barna sine!

Skrevet

Problemet ditt er ikke dåpen og at han ikke bidrar til den, problemet er at mannen din kommer hjem beruset hver eneste dag!

IKKE gi ham penger, for all del. Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde latt det skure og gå til dåpen var gjennomført, og så hadde jeg tipset politiet anonymt om din manns hasjvaner. Selv om hasj på mange måter ikke er så mye verre enn alkohol så er det på ingen måte lovlig, og tatt i betraktning at din mann er voksen og at det ikke virker som han ville tatt deg seriøst hvis du ba ham slutte mener jeg det er rett og rimelig å involvere politiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...