Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Mange omstendigheter har utelukket reisemuligheter i snart 2 år. Har så lyst til å få ei uke med sol, bading, spise ute..ja,sydenliv med 4-åringen. Fødte i begynnelsen av juli, når mener dere andre det skulle være "forsvarlig" å ta med lillegutt på tur? Har ingen hast, jeg venter gjerne til at han er gammel nok, hadde bare vært koselig å begynt planlegginga.Hvor lenge ville dere ha ventet?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Jeg har to ganger vært sydover med barn på 1,5 år, og jeg synes det var ganske kavete. Men vi fikk spandert turene, så da reiste vi. Hadde nok ikke brukt penger på tur selv da de var så små. Personlig synes jeg altså at det er stress å ha med barn under 2,5-3 år sydover, men det har jo med mine egne forventninger om hva jeg liker å gjøre på en slik tur. Jeg synes f.eks ikke det er så veldig gøy å galoppere etter en vilter smårolling mellom basseng og på standen "hele dagen" (vi byttet jo på det), og aldri få ro til å sitte å spise ute fordi smårollingen ikke er noe videre sulten, hyler og vil ned, og så stikke av. Vi spiste på skift. Når de blir litt eldre holder det at an sitter i ro og holder øye med dem, og er med dem ut i bassenget og bader jevnlig, og de klarer å sitte litt mer i ro når man spiser ute. Evt forstår at de ikke skal springe milevis bort fra bordet. De klarer seg også bedre i vannet med armringer og slikt, og må ikke hele tiden holdes slik som man må med 1 åringer. Så jeg personlig ville ventet til sommeren minsten din blir 3 år, men dersom du er innstilt på å reise med en baby eller vilter smårolling så går det jo helt fint det også :-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Jeg syns det er greit at de har kommet i gang med de viktigste vaksinene. Spør på helsestasjonen. Ellers er det jo dette med sol, varme og væsketap man må være obs på.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Jeg har vært i syden med baby to ganger, først når eldste var 8 mnd, så når minste var 3 mnd. Jeg syns begge deler var helt ok. Men et viktig element var at man slapp å løpe etter en unge som krabbet/stabbet seg rundt. Så skynd deg å kom deg avgårde før babyen blir mobil. Det var også lettvint å slippe å styre med grøt og flasker som vi gjorde til eldste, med minste så fullammet jeg og det var veldig praktisk på tur med begresede kokemuligheter. Med så små barn er det nok lurt å dra til land med godt helsevesen, Spania f eks er nok ganske trygt, Hellas og Tyrkia går sikkert også bra.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Første gangene våre var med var med eldste da hun var 6 mnd og med yngste da hun var 5 mnd. Venter til vi hadde fått gitt de de to første vaksine omgangene. Hadde da snakket med helsestasjonen om det i god tid slik at de var behjelpelig med å få satt sprøytene i tide før turen. Vi syns begge at det har vært mye enklere å dra med baby enn med unger mellom 1,5 og 3 år. Har prøvd begge deler. Nå er yngste passert 3 år så gleder oss til neste tur og håper det går bedre enn sist vi prøvde. Tror vi venter enda litt for å være sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå