Gå til innhold

Hvor ofte er dere sosiale etter utenom arbeidstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg mener er: Hvor ofte er dere på kino, cafe osv med mannen eller venninner? Hvor ofte har du/dere besøk på ettermiddagene og i helgene? Hvor ofte har dere middagsgjester, eller er på middag hos andre, familie eller venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten aldri! Men nå jobber jeg fra 10-19 nesten hver dag i butikk. Så jeg er megalei av mennesker når jeg går hjem. Så jeg og mannen koser oss som regel hjemme.

Skrevet

Veldig sjelden. Jobber til 16, så vi kommer sent hjem og har da lyst til å tilbringe tid sammen med familien før de går til sengs.

Skrevet

HI her!

Grunnen til at jeg spør, er at jeg er innflytter og ikke har så mange venninner i nærheten. Mannen min har heller ikke mange kompiser som tar noe initiativ til å finne på noe. Føler på en måte at "alle andre" har venninnen som stikker innom av og til, venninner de kan finne på noe sammen med dersom anledningen byr seg. Vi har to små barn, så er har nok å gjøre hjemme, men tenk å ha noen å feriere med f.eks.....

Skrevet

Ut med bare mannen kanskje to ganger i året.

Venner ca. to ganger i mnd

Ettermiddager nesten aldri

Middagsgjester ca 4-6 ganger i året.

Middag hos familie ca.4-6 ganger i året

Middag hos venner så og si aldri

Har to små barn og begge jobber. Vil gjerne være sammen med ungene og hverandre når vi har fri. Pusser opp huset om vi har overskudd.

Blir mer etterhvert som ungene blir større.

Skrevet

Ekstremt sjelden, men jeg er alenemor og da er det ikke så enkelt å komme seg ut heller.

Trives egentlig i mitt eget selskap, så det er ikke noe jeg lengter etter.

Skrevet

10.42 her.

Ville ikke feriert med venner.

Drar da enten på ferie til familie eller bare vi drar på ferie.

Har prøvd å dra på ferie med andre, men det blir bare pes og ender opp med at vi nesten ikke får gjøre noe vi vil og må hele tiden vente på andre.

Skrevet

Tja, ca 2 dager i uken kanskje? Av og til 3.

Skrevet

ut me mannen kansje 2 ganger i året

middag hos familie ca 2 ganger i året

middag til venner aldrig

besøk på ettermiddag : utrolig sjelden.

sitter for d meste alene. mannen er sjømann. å me 3 barn så er d ikke all verden vi får gjort på ettermiddag/ kveld.

Skrevet

Heisann HI

Jeg er også innflytter, og har ingen venninner her på stedet enda. Det er vanskelig når du ikke har superkjemi med noen på jobben, og med fire barn å ta seg av om ettermiddagene flyr dagene avgårde.

Der jeg bodde før hadde jeg det veldig fint. Bodde i en bygd, i et byggefelt med masse barnefamilier. Der var det alltid noen ute med ungene sine, og i helgene endte man stortsett opp på terassen til en av oss med en kaffekopp i hånda. Eller vi arrangerte spontant bålkos litt oppe i skogen. Til nyttårsaften gikk vi fakkeltog i byggefeltet, med påfølgende fest hos en eller annen. Å invitere til middag skjedde ofte spontant og uformelt, og man kunne spontant passe barn/hund for hverandre hvis det var noe. Hadde man lyst på en ettermiddagsrusletur så bare stakk man innom hverandre, så kunne gubben passe ungene mens man var borte en times tid. Stortrivdes med å ha det sånn, uformelt og uhøytidelig og passet veldig bra med å ha barn (der hverdagen ikke er så lett å planlegge bestandig).

Nå har jeg som sagt flyttet, og det er til en by. Her er det veldig annerledes. Folk er veldig hyggelige, og flinke til å inkludere ungene - de har fått seg venner. Men jeg merker at ting er veldig mye mer formelt og høytidelig. Man skal invitere og inviteres, og folk holder en "hit men ikke lenger" avstand, selv om de er hyggelige. Så det er nok slutt på å stikke innom når man har tid, invitere/inviteres til en uformell kaffekopp på terassen en solskinnsdag etc. Jeg vet ikke, virker ikke som om folk er åpne for det, samtidig som det virker som om folks fritid er vanvittig organisert, nesten som en timeplan.

Tror nok det kommer til å ta en stund før jeg får meg en omgangskrets her, men håper det skjer en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...