Nea og juniors mamma Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 For tre uker siden startet vi opp og pappaen har tatt støyten hver natt frem til nå ettersom det var ferie. Gutten våknet en tre fire ganger i løpet av natten og det har bare vært å stappe smokken i så sovnet han igjen. Nå er ferien over og det er jeg som må opp og begge de siste nettene har jeg måtte stå med en vrælende unge som jeg til slutt har måtte legge til brystet flere ganger, så nå føler jeg vi er tilbake til start. Noen gode råd der ute?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Men hvorfor legger du ham til da? Så lenge du trøster ellers, så vil han jo roe seg ned til slutt. Nå har du jo, som du selv påpeker, satt dere tilbake til start ved å gi ham pupp igjen. Nå har han lært at å holde ut med skriking = få pupp. Du må rett og slett bare ikke gi pupp. Om du så må sitte ved sengen hans i 2-3-4 timer med hyling (ikke ta ham opp, men trøst når han er i sengen), så bit tennene sammen og hold ut. Det verste vil gå over etter 3-4 netter, men antagelig må han forstå at også du ikke vil tilby mer nattmat nå.
Nea og juniors mamma Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2011 Jo, du har helt rett, jeg rykker meg selv tilbake til start. Men når en står og har skriking i øret i 45-60 min så kapitulerer den trøtte fornuften min og jeg bare måååå....også for at pappaen skal få sove så han ikke kommer trøtt som en dupp på jobb. Sukk, han lar seg nemlig roe innimellom i et par minuttet, puster roligere og jeg bare sitter der ved siden av. Så begynner det på igjen, jeg lar ham aldri gråte lenge før jeg legger ansiktet ned til ham eller tar han opp og bare vugger før jeg legger ham ned igjen. Ser du har litt erfaring av nicket ditt Alva og vet sikkert at en bare må gjennom de fryktelige nettene før han virkelig forstår det. Men det har jo gått så bra i tre uker, bortsett fra at han må roes med smokken og strykes lett på ryggen et par ganger natten?? Nå ligger også junior på rommet vårt uten at det har bydd på mer problemer de tre ukene faren tok ham, lurer på om jeg skal kle meg i en av farens t-skjorter i natt...
*Lissi* Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Gammel er han da? Er det bare kosen har er ute etter?
Nea og juniors mamma Skrevet 9. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2011 Han er ikke mer enn 6 mnd og det var mer enn bare kosen han ønsket på natten. Det er også grunnen til at vi satte i gang med dette nå ettersom han stort sett spiste på natt og ikke dag. Når han ikke har fått noe på natten spiser han som en helt på dagen og får to prosj. grøt, frukt samt middag i tillegg til pupp. I går spiste han dårlig igjen ettersom han fikk pupp forrige natt. Men ettersom han har latt seg roe av pappaen i tre uker, har det ikke stått på mengde mat han får i seg gjennom dagen, men vanen av å våkne. Noen som har prøvd disse vuggebeina fra Brio som en setter under sengebeina og gjør at en kan vugge sengen i alle retninger???
*Lissi* Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Har så vidt begynt å nattavvenne vesla her også. Hun er over 8 mnd. men har ikke orket å stresse med det. Våkner heldigvis bare 1 gang nå, og det er overkommelig. Har dessverre ingen gode råd. Prøv å få i han nok mat om dagen, og la pappaen ta han om natten. Vann hjelper kanskje? Og en god porsjon tålmodighet:-)
Gjest Filifjonka Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Hold ut. Ikke tilby vann i stedet, det blir bare nok en vane du må venne ham av med. Nå må du rett og slett bite tennene sammen og holde ut. Ta på deg BH (helst ikke amme-BH) og en t-skjorte om natta så er det ikke så lettvint å bare legge ham til. Naturlig nok skriker han mer og holder ut lenger når du kommer - pappa lukter jo ikke melk, men det gjør du! Derfor må du stå på mer og holde ut lenger. Det finnes ingen gode råd for dette, og du har selv gjort det enda vanskeligere ved å gi etter, men det går nok skal du se. Mitt mellomste barn var vanskelig å nattavvenne, og jeg tok et ark papir og la på rommet til barnet. Der noterte jeg klokkeslett for når jeg sto opp om natta, og ca hvor lang tid det tok å roe barnet.. Det går ofte litt i surr, men etter noen netter kunne jeg se at det faktisk gikk framover. Selv om det ikke føltes slik! Lykke til og hold ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå