Gå til innhold

Dette har vært en dyr dag! Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toåringen min har vært litt trollete i dag. Det startet med at jeg tenkte jeg kunne skifte bukse mens han stod og så på tv.. Han hater å måtte være med på vaskerommet, så jeg sa at hvis han står stille, kan vi gjøre det der.. Han bare basa, og la seg ned på gulvet og var helt umulius.. Jeg ga han et par sjanser, men så løftet jeg han opp og skulle bære han inn på vaskerommet... Da fikk han tak i en lysestake som han deretter druste i gulvet!.. Den gikk i tusen knas..

Etter at vi hadde skiftet på han, og feid opp skåret fra lysestaken, kastet osv, tuslet han litt rundt i huset igjen... Plutselig kom han ut i stuen med fronten på en stor skuff! Da hadde han altså bendt av fronten på en skuff på stellebordet! Den var riktignok litt løs på den ene siden, men .. ærlig talt!...

Mens pappan dro fram stellebordet og hadde funnet fram lim osv, snek han seg ubemerket bak på vaskerommet der vannmåler osv henger på veggen... Tror dere ikke han greier å skru av noen greier derfra da?... Det er jo nesten umulig å finne ut hvor de delene hører hjemme nå!...

og, hvis ikke det skulle være nok, så har han vridd så mye på vaskemaskinknappene at i dag røk den...

Blah... er det normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo har hatt en dag elelr to av de jeg og. helt merkelig. min er og rundt 2. plaier vanligvis høre på meg og om hun ikke får lov til noe, så pleier hun jo begynne å grine i fornærmelse.

Men jo, det har hendt også, at hun bae har likegyldig gått videre til "neste ting" etter at jeg har kjeftet og holder på å ordne opp etter henne... hun har kastet dyre porselensstettfat i gulvet, funnet en gaffel og hakket i stuebordet, hiver ut vannskålen til hunden, tegnet med sprittusj på stuebordet (hvor i alle dager finner hun det??) revet i stykker bøker hun finner i bokhyllen, tatt tak i en flaske olivenolje og dengt løs på den keramiske toppen til komfyren(den knuste) kaster sminken min i do osv osv... men det rare er at det alle disse tingene skjer på 1 dag, vanligvis er det gr ining om hun ikke får viljen sin, jeg er streng, hun gir seg til slutt.. og så er det disse dagene jeg bare er glad hun går vekk så jeg kan rydde opp etter henne, og så hører/ser jeg hun er midt i neste påfunn....

Skrevet

Noen skulle ikke hatt barn.... Hvordan i all verden kunne gutten din ha skrudd så mye på vaskemaskinen at den tilslutt røk?? Er han mye uten tilsyn? Høres ut som du sitter på rompa i sofaen og lar gutten din springe rundt alene......

Skrevet

Vaskerommet kan du med fordel låse, så risikerer du ikke slike ting, og heller ikke at han heller i seg vaskemidler.

Vaser og lysestaker som var knuselige hadde vi ikke innenfor rekkevidde når vi hadde toåringer. Det finnes viktigere ting enn et interiørmessig vakkert hjem. ;)

Skrevet

Er vel ikke normalt at dette skjer hver dag, men innimellom kommer slike maratondager hvor man løper halvveis påkledt etter ungene fra den ene katastrofen til den neste hele dagen. Veldig slitsomt, men muligens gøy å tenke på om noen år?

Forsøker jo å være føre var, plukke vekk utsatte gjenstander, sette barnesikring på det som trenger, snu dørhåndtakene oppover, montere trappegrind, låse inn medisiner og vaskemidler i høye skap, skru tunge skap og hyller fast i veggen osv.

Men enkelte unger er mer oppfinnsomme enn andre da...

Men enkelte setninger er det bare småbarnsforeldre som sier; "i dag har jeg plukka en youkkapalme, to småspiker og en øredobb utav do, " i morges måtte jeg vaske hunden og jentungen som hadde klint inn det stakkars dyret i ketchup", "4 åringen og kameraten har funnet kjærlighetsbrevene fra meg og mannen og levert i alle postkassene i gata" osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...