Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Det kjennes ut som at jeg har en liten brystbetennelse på gang (sannsynligvis tette melkeganger). Jeg sluttet å amme for rundt tre uker siden, etter å ha ammet i over 21 mnd. Det siste året har jeg ammet maks to ganger om dagen, og puppene var relativt tomme, så jeg sluttet på dagen. Jeg har ikke hatt melkespreng etter ammeslutt. Hva gjør jeg dersom jeg faktisk får en betennelse? Jeg tenker at det kanskje blir litt dumt å tømme brystet, sånn i og med at melk ut=melk inn. Jeg vil jo ikke få mer melk! Jeg prøvde å ringe helsestasjonen for å få råd, men tradisjon tro svarer de ikke på telefonen... Har dere noen tips?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Da jeg slutta amme håndmelka jeg litt. Om du er redd for å få en betennelse så anbefales det jo å ha på varmt vann og massere, så da kan du jo ta deg en dusj. Er ikke sånn at du nødvendigvis må tømme brystet, men bare få litt ut.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Takk for svar! Jeg har hatt brystbetennelse en trillion ganger før (både pga tette melkeganger og bakterier), og da har jeg hver gang vært nødt til å tømme brystet helt opp til flere ganger om dagen. Men hvis jeg "tar det tidlig", altså før det bryter ut med feber og det hele - hjelper det muligens å tømme litt og litt? Håper det går bra, kroppen har jo en tendens til å gjøre hva den vil ;-) HI.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Jeg har hatt brystbetennelse 1 dag en gang, og da tok jeg rett og slett og fylte vasken med varmt vann og duppa puppene mine oppi den mens jeg masserte. Det fungerte veldig bra for meg og det ble med den ene dagen. Men jeg ville ikke ha risikert en brystbetennelse, så jeg ville heller ha tømt hele brystet og heller brukt lenger tid på å slutte å amme enn å bli syk. Så kan du heller trappe ned gradvis senere ved å bare ta ut litt om gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå