Gå til innhold

Når gi paracet til spebarn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har 38.6 i feber. fikk vaksine i dag så d er vell d som er grunnen. Men når gi paracet?? husker ikke helt me guttene,men vil ha til at jeg ventet til 39.5 før jeg ga noe. Men den kan jo stige i natt mens jeg sover. Er d farlig vist febern blir veldig høy eller klarer kroppen å årdne opp i dette selv? blir litt bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høy feber i seg selv er ikke farlig. Pass på at hun får nok å drikke og ha gjerne på henne minimalt med klær. Om du merker at hun er veldig utilpass og oppfører seg som om hun har store ubehag så kan du gi Paracett, men når feber kommer av vaksine så går den gjerne over iløpet av natten.

Se det an og god bedring:)

Skrevet

ok takk for svar:) hun er 3 mnd så hun får bare pupp,men spiste ganske bra før hun la seg nå. dyna ligger bare lett oppå. hun ligger i pysj. får håpe den går ned iløpet av natten. er redd jeg sover så jeg ikke får me meg at febern stiger. men d må no gå fint håper jeg.

Skrevet

Det går nok bra og om det kan være noe trøst så takler babyer og små barn høy feber langt bedre enn vi voksne gjør.

Ta en måling på feberen før du legger deg. Det kan gi litt ro i sjela.

Men jeg skjønner hvordan du har det. Har selv ei på 16 måneder som har halsbet. og ørebet. + høy feber. Er lite morsomt når de er syke og har feber. Krysser fingrene for at barna våre er bedre i morgen og at vi får sove godt i natt;)

22:46

Skrevet

Jeg har gitt Paracet til min når feberen har blitt veldig høy. Hun fikk også Paracet et par ganger da jekslene kom og hun var tydelig plaget, ikke fikk sove og verken bitering eller dentinox hjalp noe

Feber i seg selv er ikke farlig og hvis barnet ikke virker plaget er det som regel ikke nødvendig å gi paracet. Men jeg har gitt til min når hun har hatt 40 og høyere i feber. Det har jeg fått beskjed om på sykehuset og gjøre for at hun ikke skal få feberkramper.

Synes stort sett at feberen skal få gjøre jobben sin og at det skal gå sin gang, men noen ganger har jeg tenkt at det er bedre å gi en paracet så ungen får sove litt og kanskje orker å spise litt. Må nesten bare se det an og vurdere der og da hva som er best, evt rådføre deg med legevakt hvis du er usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...