Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Jeg har en venninne som bor et stykke unna. Vi har kjent hverandre siden barndommen, men sender nå stort sett mail til hverandre en gang i mnd. omtrent. For et år siden fikk hun en liten gutt. Jeg maste om bilde, men det tok nesten ett år. Han er kjempesøt, og har knallrødt hår. Jeg skrev tilbake at han var veldig søt, lignet på henne og hadde kjempefin hårfarge. Etter det har det vært tyst. Jeg sendte mailen for nesten fire mnd. siden, og nå begynner jeg å lure: Kan hun ha blitt sur fordi jeg bemerket hårfargen? Jeg har tenkt litt på hvorfor jeg ikke har hørt fra henne, og så kom jeg til å tenke på at det kanskje kan være grunnen siden det tok så lang tid med bildet også. Jeg har inntrykk av at enkelte foreldre som har rødhårede barn frykter at barna vil bli mobbet, bl. a .. Er det vanlig å reagere på at noen kommenterer den fine, røde håret? Jeg mente absolutt ikke noe vondt med det, for håret var virkelig veldig fint.
Libido- Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 hehe nei, det syntes jeg hørtes snodig ut. På meg virker det bare som det er på dib rødhårede barn blir omtalt så mye, både positivt og negativt. Gutten vår har lyst rødt hår, men tenker ikke noe over det. Er da bare en hvilken som helst hårfarge. Send henne en mail igjen du. Hun har nok sikkert bare vært opptatt, så har det gått i glemmeboka.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Det kan være at hun aldri selv har godtatt håret sitt, og når det kom et brev som satte fingeren på problemet, syns hun kanskje det ble for mye. Men det er jo ikke din "feil" at de har rødt hår.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Noen skammer seg veldig. Ei jeg så vidt kjenner til var så redd for at ungen skulle bli mobbet at hun først bleika håret til datteren, for så farge det brunt.... Sambo har rødt hår, eldstejenta har blondt mens gutten ser ut til å få rødt hår. Sambo er storfornøyd med det, han er superstolt over det røde håret sitt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå