Gå til innhold

Hei jenter med vannkopperfaringer og flyreiser!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen,

har et lite frø her som fikk vannkopper på fredag, en god del. Tror hun har nådd toppen i dag (dag 4), men det vet en jo ikke før vi ser i morgen.

Men mitt spørsmål er: Hvor mange dager bruker nye vannkopper ca å bruke på å få skorper/bli tørre?

Vi skal reise med fly på søndag egentlig som da blir dag 9 i sykdommen, og vi reiser IKKE om hun er smittefarlig (den var til dere som pleier å svare spydig på spørsmål omkring flyreiser med barn som har vannkopper..) Planen vår er å se det an til fredag, oppsøke lege for vurdering evt legeerklæring, og ta kontakt med flyselskapet på forhånd.

Men av erfaring, vil vannkopper fra i dag være "tørre" og smittefri til søndag feks?

På forhånd tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

 

Kan ikke svare på det siste spørsmålet ditt, men har erfaring med vannkopper og flyreiser.

Ta kontakt med flyselskapet og hør om dere får lov til å reise hvis lege erklærer barnet som smittefritt selv om det er synlige, tørre vannkopper. Her måtte samboer med barn bli igjen i utlandet fordi barnet fikk vannkopper på ferie. Lege og flyselskap ville ikke ha med smittefarlig barn. Selv om barnet jo var mer smittefarlig på vei til ferie enn på vei hjem...

 

God bedring og lykke til!

Skrevet

Takk for svar! :-)

Ja, vi får bare se hva som skjer til helgen og hvordan sykomsforløpet blir. Hvor lenge måtte samboeren din vente igjen før de fikk reise hjem igjen da?

Skrevet

5 dager tror jeg det var. Gutten ble syk på dag 2 (av 7). Heldigvis var han ikke så plaget (ingen ferie og lite prikker), så vi fikk hatt ferie - det ble bare ikke noe særlig bading. Men det var veldig kjedelig å ikke få reise hjem når ferien var over.

Skrevet

He he, mente ingen feber...

Skrevet

Okai, dvs 10 dager etter første dag ca for sønnen din da.. Hmm, ja, det blir spennende dette hvordan det blir til helgen. :-) Har allerede begynt å sjekke ut reise senere i neste uke for sikkerhetskyld.

 

Skrevet

Har ikke erdaring fra flyreiser, men eldste her fikk vannkopper på en fredag og var hjemme hele uka etter. Var nok ikke smittsom lenger fredagen, men vi holdt henne hjemme for sikkerhets skyld..

Skrevet

Har ikke noe erfaringer, ville bare si til HI og dere andre at dere er flinke som tenker på smittefaren ved vannkopper :) Er ikke alle som er like flinke til det, dessverre...

Jobber som sykepleier på en barneavdeling, og der måtte et av barna få antistoffer mot vannkopper, og senere store doser med aciklovir, pga. et barn med vannkopper på flyet. Gikk bra med barnet :)

Skrevet

Takk for det, Anonym 23:45 og godt å høre at det gikk bra med barnet tilslutt. Ja, det er akkurat slikt vi vil unngå å ha på samvittigheten. I dag ser det mye bedre ut allerede her i huset. Og ser ingen nye kopper, så det blir spennende å se fremover de neste dagene. Uansett, vi tar det slik det kommer og er forberedt på endringer til helgen. Ha en fin dag, jenter, og takk til dere som har svart. :-)

Skrevet

Gutten vår fikk feber på en fredag og prikkene kom på mandag. Søndagen etter (altså 1 uke etter at prikkene dukket opp) var alt borte, bare noen få skorper igjen. Men gutten min hadde også veldig få blemmer da, så det er sikkert mer synlig hvis man har mange skorper igjen.

 

Fint at du ikke vil smitte andre. Jeg er selv gravid, har ikke hatt vannkopper og var hysterisk redd for å bli smittet. Hadde jeg blitt smittet kunne det vært veldig skadelig både for fosteret og meg. Gutten var på besøk hos sin bestemor sammen med sin pappa mens han var syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...