Gå til innhold

Ble rimelig sint på min mor i helga.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente ( 2 år, 7 mnd) hadde et skikkelig trassanfall mens vi var på helgebesøk hos mine foreldre. Min mor begynte å blande seg inn mens hun trasset, tok henne opp på loftet, satte henne inne på et rom mens hun skrek av full hals! Jeg sprang opp etter dem, og sa jeg kunne ta meg av det. Min toåring gikk inn og ut av døra mens hun hylskrek, og min mor tok henne i armen, og satte henne inn igjen. Hun mente jeg ga etter alt for lett, og at jeg kom til å få et leven ved 4-5 års trassen hvis jeg ikke lot henne skrike. Hun kom også med "trusler" til min jente, og sa at " Hvis du gråter EN GANG til, setter jeg deg inn på rommet igjen"

Herregud, ble så forbanna og ropte at jeg kan oppdra min egen unge, og ikke trenger hjelp. Ba henne komme seg ut av rommet, pustet dypt inn og gikk inn til jentungen, og situasjonen roet seg ned etterhvert. Det å komme med trusler til en 2,5 åring, samt ta de i armen, er vel IKKE greit vel?? Kan omtrent se frykten i øynene til ungen, når jeg ser mamma fyre seg opp under trassanfallene hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du ikke finne deg i. Hadde ikke turd å la den damen passe ungen min ihvertfall..

Skrevet

Jeg syns ikke dette var så ille. Bortsett fra at du burde gjort det selv.

Skrevet

Noen måtte vel ta ansvar..

Skrevet

Nettopp 19.43, jeg burde taklet trassanfallet hennes selv, og hater når noen skal bedømme min oppdragelse. Jeg ba henne aldri ta hånd om raserianfallet hennes. Men nå synes ikke jeg det er greit å ta en 2,5 åring hardt i armen, og sette henne inne på et mer eller mindre mørkt ( Lyset var av, og det kom kun litt lys inn fra vinduet gjennom persiennene) rom og lukke døra når situasjonen er veldig opphetet. Dessuten synes jeg heller ikke det funker å snakke med en veldig høy stemme ( ja, hun ropte nesten til henne). Dessuten er det vel veldig liten sannsynlighet for at en 2,5 åring brått slutter å hyle av full hals fordi hun blir truet til det? HI

Skrevet

Jeg hadde ikke klikka, men jeg ville gjort det klart for henne at disiplin er din oppgave ikke hennes.

Skrevet

19:43 - skriker du av full hals til dine barn? Tar du de i armen og truer de? Sorry, men da er du ingen god mor.

HI, du gjorde helt rett i å reagere som du gjorde!

Skrevet

jeg ble sperret inne på mørkerom da jeg gikk i park, og jeg er redd for trange mørke rom den dag i dag.

si til din mor at dette er IKKE greit.

Skrevet

Jeg syns faktisk det er greit å ta dem i armen og lede dem inn på rommet som en trussel/konsekvens/straff til de har roet seg og gjør som man har sagt. Men det er ikke greit at bestemor gjør det, og i alle fall ikke i mot mors ønske. Mørke eller skumle rom er heller ikke ok.

Skrevet

Selvfølgelig burde du tatt deg av ungen selv, men å ta henne i armen og sette henne inn på et annet rom synes jeg høres ut som en fornuftig reaksjon. Hva var det å bli redd for?

Skrevet

Det er ikke galt å sette de inne på et annet rom under raserianfall for at de skal roe seg ned.. MEN. Det skremte meg nesten litt å se min mor fyre seg opp fordi barnebarnet hadde et trassanfall, måten hun nærmet seg jentungen på, tok henne i armen og lukket henne inne på et mørkt rom, samt snakket med en veldig opphevet stemme til henne. Tror dere virkelig det nytter å si til en toåring at hvis hun ikke slutter å skrike, så må hun fortsatt sitte inne på det mørke rommet? Det tror jeg faktisk forverret gråtingen/skrikingen, siden hun er litt redd for mørke rom.

Dessuten er det vel ikke bare meg som hadde reagert en smule om de dere var på besøk hos plutselig hadde tatt over en oppgave som er foreldrenes?

Skrevet

Mora di forsøker å true ungen din til å tøyle sinnet sitt, det er noe av det verste jeg hører om. Alle unger har sinne og det kommer frem av og til. Vi som er voksne må lære dem hvordan de kan håndtere dette sinnet og den verste læremåten er vel trusler sammen med å bli fysisk tvunget inn i et mørkt rom. Det vil aldri lære jenta di å takle sinnet sitt, men det vil garantert gi henne en skrekkopplevelse.

De som håndterer ungene sine på denne måten vil enten oppleve å få unger som ikke trasser fordi de er redde for foreldrenes reaksjon eller som trasser ekstra mye fordi de blir i opposisjon til foreldrene.

Fint at du står opp mot mora di!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...