Gå til innhold

Keisersnitt!


cassy_08

Anbefalte innlegg

jeg prøvde å føde normalt ved første svangerskap, men det endte i hastekeisersnitt.. Har vært på røngtegn av bekkenet, og det viser seg at det er litt for trangt. Både inngangen og utgangen. Fikk svaret fra min fastlege og der stod det at hun ikke kunne si sikkert om det ble keisersnitt på nr 2 eller ikke. men jeg skal få time hos jordmor/gynekolog for samtale. Jeg kommer mest sansynlig til å velge keisersnitt denne gangen, men skal høre hva jordmor har å si først. Jeg vil ikke ende opp i samme fødsel som sist.. (selvom det jo va verdt det da, og vi overlevde fint begge to) :-) Men hvis jeg kan velge så velger jeg det trygge :-) Noen andre med lignende erfaringer?

 

er forresten i uke 16+1 i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, du er kommet langt som tenker på slike ting allerede! Jeg må også etter hvert ta stilling til hvordan jeg skal føde ( ...det må vel alle da, men litt spesiellt med meg og...) Det ble etter hvert akutt sectio med nr. 1 på indikasjon truende asfyksi. Da var jeg startet i fødsel, slik at de måtte dytte henne opp igjen nedenfra, og siden de hadde det ganske travelt raknet deler av livmoren og jeg blødde over 3 liter blod. Heldigvis gikk det bra med oss begge, men det var det ingen som kunne gi noen garantier for der og da. Derfor fikk jeg planlagt keisersnitt med nr 2, en VELDIG POSITIV opplevelse. Så det er ståa. Har hørt rykter om at jeg da må ta keisersnitt med nr.3??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler keisersnitt dersom du har hatt det før, pga svakheter i vevet som kan revne under riene, har jeg blitt fortalt..

 

Jeg tenker allerede veldig mye på om jeg skal søke om keisersnitt eller ikke, er 15 + nå. Revnet veldig sist og endte i narkose for å få ut morkaka og reparere skadene... Vil egentlig føde, men går allerede og er nervøs for gjentagelse og evt komplikasjoner...

 

Ikke lett, ikke lett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også å føde normalt første gang, men babyen kom ikke ned i bekkenet, og det hele endte med hastekeisersnitt. Hele opplevelsen av fødselen var forferdelig! Nå er jeg 18 + 3 uker gravid med nr 2 og har total angst for å føde. Skal på ekstra ultralyd når det nærmer seg termin for å se hvor stor babyen er og hvor stort bekkenet er.

Håper virkelig jeg får planlagt keisersnitt denne gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...