Gå til innhold

Leter etter bunad til ørna mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup i september og da vil jeg at ørna skal ha bunad.

Det var så mange fine tips for et år siden, om hvor jeg kunne kjøpe en slik en.

Dere som satt inne med mye kunnskap da, er dere her nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men herregud da menneske! Du må selvfølgelig strikke en bunad til ørna di, noe annet er utenkelig.

Skrevet

Hva slags type ørn er det da?

Skrevet

Er du tilbakestående? Den ørnehumoren har aldri vært morsom, men du burde da iallefall ha hjernekapasitet nok til å skjønne at ørnetråder er veldig utdatert.

Skrevet

Jeg fant til ørnene mine på ørnebua i Langtvekkistan. Du må være tidlig ute for å bestille en slik ørnebunad, de har nemlig ekstremt mange bestillinger og bruker jo selvfølgelig ganske lang tid på å ta mål av ørnen siden du må sende ørna i posten til de først.

Det lureste du gjør er å sy en selv. Jeg klippet av stoffet på min egen bunad for å sy til ørnene mine, også delte de søljene. Det syns jeg ble veldig fint. Måtte gjøre dette når de vokste utav de gamle bunadene som jeg bestilte på ørnebua.

Lykket til da!

Skrevet

Synes synd på din mann og resten av omgangskretsen din om du virkelig har så dårlig humor. Tragisk!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Til du som lurte; han er en slags havørn, men med fjellgener. Han er fire år og spiser allerede egg han finner selv! *stolt*

Kanskje jeg skal sy til ham, men rekker ikke det innen september. Jeg har en smoking etter storebroren hans, det får duge for bryllupet..! Men gjett hvem som får fin bunad til 17 mai!!

:-D

Skrevet

Jeg har høy iq,masterutdannet og har den knallbra jobben, og alikevel elsker jeg bare de ørneinnleggene :-) Ikke Hi.

Skrevet

Tviler sterkt på det du lille venn :)

Skrevet

Pøh, her er det mange som ikke har humor skjønner jeg. Ørnetrådene er helt konge, og for oss som er ørneinteresserte og har en egen ørn er det ikke minst svært nyttig.

Jeg foretrekker 100 ørnetråder fremfor flere "kan datteren min hete Chanell Isabell Savannah Lovise"-tråder.

Til poenget. Min ørn har nordlandsbunaden. Dritlekker og med god passform for vingene.

Skrevet

Du får ribbe en høne å bruke fjæra Blir ikke så fint som ekte ørneprakt, men det får duge

Skrevet

Hva med de ørnedraktene de har på nameit da? Finnes både i ørnegull og ørneblå.

Ørnetråder er toppers, og ja, merkelig nok er jeg høyt utdannet og liker ørneinnlegg :-)

Skrevet

Spar-kjøp har noen festdrakter, bruker det på ørna mi

Skrevet

Hva gjør dere med skaut/lue til deres ørner? Ørna mi nekter plent å ha på seg sin.

Til deg som syntes synd på HIs mann: ikke alle kan arve eller sy bunader til ørn selv, vet du.

Skrevet

Ørna mi har heller aldri villet gå med tilhørende skaut. Har bare ordnet håret hennes og satt i matchende strikk/klemmer til fargene på festdrakten

Skrevet

19:32; Du mener vel latterlig nok istedet for merkelig nok?

Skrevet

Har du sjekket på Øranas Hus? De hadde noen i rødt og sort.

Ørn & Arn tror jeg også har noe.

Skrevet

19:33 du burde seriøst skamme deg. Ingen ørnemor med respekt for seg selv handler vel på Sparkjøp.

Skrevet

"en slags havørn, men med fjellgener" LOL! (og jeg skriver ALDRI lol!) hahaha

Skrevet

Skamme meg, hvorfor i skulle jeg det??? Hva er galt med spar-kjøp sine ørneklær?? Synest ikke noe om å kjøpe en svindyr festdrakt på en eller annen motebutikk, , som ørna likevel .vokser ut av på en sesong.

De pengene kan jeg heller spare til ørna skal få sydd en flott hardangerbunad til konfirmasjonen.

Skrevet

Takk for en skikkelig god latter! Det var godt! Er HI PaTeTiCa?

Jeg har faktisk også veldig høy utdannelse. Aner jeg en trend?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...