Phoenix1 Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Jeg har nå hatt et års permisjon etter førstemann. Er nå gravid med nr 2 som vi venter i desember. Har p.g.a kvalme/oppkast og bekkenplager gått rett fra fødselspermisjonen og ut i sykemelding. Fikk i dag telefon fra jobben om at de har stanset lønna mi... for å kunne opptjene rett til sykepenger/svangerskapspenger o.l. så måtte jeg vært i arbeid minst en dag... :-/ Noen som har erfaring med dette...? Hva har jeg rett på nå da...? Ingenting...? Skal det ikke gå an å bli syk etter en permisjon altså...?
Nutte87+ februar spire! Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 jeg tror du skal få sykepenger, men du vil da få dem igjennom nav og ikke jobben din. Men er ikke helt sikker her, men tror det er noe slikt.
Underveis --> Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Uten i det hele tatt å være sikker, så tror jeg du skal få sykepenger og foreldrepenger som før dersom du ble sykemeldt før din permisjon var over. Du sier du har vært hjemme ett år. Da har du sansynligvis gått hjemme i ulønnet permisjon (noen av ukene tilhører jo pappa'n). Dersom dette er tilfelle stiller nok saken seg litt dårligere for din del. Prøv å google det, så finner du nok ut av det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå