Gå til innhold

Noen av dere som tar/har tatt utdannelse gjennom nettstudier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har tenkt mye på å ta en bachelor grad i økonomi på Nki for å bli regnskapsfører. Det tar 3 år på fulltid, men det kan man selvfølgelig ta over lenger tid siden det er nettstudier.

For tiden er jeg sykemedt, så det passer bra å begynne nå.

Men jeg lurer på:

Hvordan var hverdagen deres med evt. jobb, barn, mann, studier? Var det tid nok?

Gikk det greit å ta det over nett?

Og hva med økonomien, det er jo ikke akkurat billig?

Tok dere studielån, eller gikk det greit å ha jobb ved siden av?

Jeg har regnet på at det vil koste meg ca 240000kr bare i studiekostnader for de tre årene.

Takker for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på med en bachelor i ernæringsfysiologi på nett. Tar det på 50% tid etter jobb og når barna er i seng. Sparet litt ferie til dagene før eksamen. Nå har jeg bare holdt ¨på i ett halvt år, men det har gått bra så langt.

Det er klart att mannen må ta i ett ekstra tak hjemme, og kveldskos og avslappning er avlyst i 5-6 år;0 Men sett opp en timeplan, en-2 kvelder i uka fri og søndagen er hellig, den er familien sin her hjemme!

Håper jeg skal få gjort unna litt nå i sv, og i permisjonen. Må bare utnytte tia max, så kan jeg kanksje få unnagjort ett års stuie på den tia jeg er hjemme (ca1,5 år).

Å ta det over nett krever selvsagt disiplin, men du klarer det om du vil dette nok!

Økonomisk går det greit, har noe studielån til å betale studie i beg av semester men ellers kjøper jeg bøker å sånn selv.

Tenker att jeg angrer om jeg ikke prøver, nytter ikek gå å tenke att kanskje kanskje en gang. Men blir jo ikke yngre.

Jeg sier kjør på, det er bare en periode det går over, også lønner det seg for familien i framtiden!!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg må jo innrømme at det høres litt slitsomt ut over så lang tid, men som du sier, vil man det nok, klarer man det.

Hva slags oppfølging og hjelp får du fra lærestedet?

Skrevet

Har bra oppfølging på skolen, har jo lærer som jeg kan maile til og som svarer fort! Ca1-2 ganger i uka er det fagchat med lærere også har man jo selvsagt medstudenter man kan spørre! Bra lære opplegg med masse forelesning på video så man får best mulig illustrasjon av det hele. Føler ikke jeg mangler noe, og får alltid svar når jeg står fast eller lurer på noe:):) Hvilken skole har du sett på? Jeg tar studie igjennom Bjørknes :)

Skrevet

Ser jo nå att det er nki du har sett på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...