Gå til innhold

Kosttilskudd?


Falkunge

Anbefalte innlegg

Hva slags kosttilskudd tar dere?

 

Folat? D-vit? Omega-3? Jern? Annet?

 

 

Selv tar jeg kun folat. Prøver å spise sunt og variert, og som regel makrell i tomat på frokostskiva. Bør jeg likevel ta omega 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva man skal ta og ikke ta, og synes dette er veldig vanskelig selv. Men jeg sokner til den pakken som det er reklame for på denne siden; "komplett kost tilskudd for gravide".

 

Det kan nok hende jeg er unormalt redd for å ikke få i meg nok vitaminer, men jeg har noe de kaller IBD som gjør at det er endel matvarer jeg ikke kan spise; faktisk slik som rå grønnsaker og annet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de offisielle sidene står det at man skal ta folat og D-vitamin, i tillegg til fet fisk som middag og pålegg (tror vel ikke det er nødvendig hvis man får sol på seg om sommeren, men resten av året er det sikkert lurt) Alle D-vit kapslene har vel Omega3, men ikke alle Omega3 har D-vit.

Jern skal du kun ta hvis du har påvist lave jernlagre - ellers kan det være direkte farlig.

Ellers er det bare å kjenne på formern, og evt ta noen blodprøver hvis det kjennes ut som om det er noe som mangler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...