Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Noen som har prøvd dette? Blir det dumt med et opphold midt i studiet? Tenker litt på at jeg skal ha tredjemann litt tett på de andre, og da blir det lenge å vente tre år, framfor ett. Da vil det bli 3,5 år mellom de to yngste, eller 5,5 år eller noe, som alternativet er. En annen ting jeg tenker på, er at småbarnstilværelsen er veldig mye enklere og mer fleksibel som student enn som en i full jobb. Det vet jeg av erfaring. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Jeg ble gravid andre året på Universitete, hadde ett år fri og begynnte opp igjen med fag da poden begynte i bhg. Gikk veldi fint d! Bortsett fra at jeg ikke var helt motivert og droppet derfor studiene for å jobbe etter ett år! Nå skal jeg ha nr to og vurderer å kanskje ta ett fag fra våren av for å bli ferdig med studiene, sent, men godt!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Jeg skal ha nr 3 nå, og har vært student alle gangene. første gang mellom vgs og høgskole, så etter 1 året på høgskole og nå er jeg ferdig med 3 året på høgskole. det funket fint for meg =)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Vi ble gravid under det første året mitt på høyskolen og tok så et år fri! Jenten vår har begynt i bhg nå og jeg starter snart på skole! Jeg vet ikke hvordan det er på din skole, men på DMMH i Trondheim er det veldig bra tilrettelagt for studenter med barn. Hun går på en fantastisk studentbhg som har fleksibel åpningstid og mulighet for barnepass mens foreldrene leser noen kvelder i uken og i helgene. Man får også ekstra stipend, noe som alltid kommer godt med. Jeg føler at det allerede er lettere å studere, for nå må jeg lese effektivt når jeg har tid til å lese. Syns det er flott å være studerende mor!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 14:02 her igjen.. Jeg syns ikke det var domt med et opphold midt i studiene. Jeg har jo hele livet, så et år til gjør ingen skade! Hadde det vært meg så hadde jeg fått barn under studiene, hvis økonomien ligger til rette for det. Det er fint at barna er jevngamle, men det er heller ingen krise om det ikke blir sånn. Men man er som du sier mer fleksibel som student. Gleder meg til å henta jenta vår tidlig fra bhg etter en kort dag på skolen og heller sette meg med lesingen på kvelden! Gjør det dere syns føler mest rett!!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Jeg fikk barn da jeg var ferdig med 2. året på universitetet. Hadde mammaperm i ett semester. Pappaen var hjemme neste semester, så jeg begynte å studere igjen når sønnen min var 5 mnd. I begynnelsen var det travelt siden jeg fullammet, og jeg løp frem og tilbake mellom hjemmet og forelesninger :-) Men for min del følte jeg at motivasjonen var på topp gjennom hele semesteret og jeg fullførte alle 30 studiepoengene med toppkarakterer i alle fag (bedre karakterer enn jeg hadde før jeg fikk barn faktisk). Nattevåk og eksamensinnspurt var ingen dans på roser, men vi kom oss gjennom det, og det med glans, og jeg fikk en fantastisk mestringsfølelse :-) Nå går han i barnehage, og jeg har nå masse tid til lesing, i tillegg til at sønnen vår får ganske korte dager i barnehagen. LML <3 Men nå går jeg på et universitetsstudium som er ganske fleksibelt/lite obligatorisk oppmøte. Jeg har heller ikke eldre barn å ta hensyn til. Men på samme tid så tror du har rett i at hverdagen er mer fleksibel som student, så lenge man har selvdisiplin til å ta i et tak. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå