Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 ..... Store forskjeller i priser og typer... Tenker litt på britax kidfix sict på kampanje hvor vi bor til 1899,- er det er bra kjøp? Synes dem ser litt store og kumpete ut... Gode tips? Har lest testen utført av forbrukerrådet 2011.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Om det er beltestol du skal ha, så anbefaler jeg deg å kjøpe et sete med isofix om du har det i bilen. Grunnen til det er at, da sitter setet fysisk fast i bilen uansett om barnet er med eller ikke. Og har du ikke isofix på en beltestol, så må du ta beltet på stolen hver gang du skal ut å kjøre også uten barn. Ellers risikerer du å få hele setet i hodet om uhellet er ute. I tilegg, så sitter stolen fast slik at i en eventuell kollisjon, så får ikke barnet stolen "etter seg" (i hodet/rygg). Vi har en Britax KidFix til barnet som sitter i beltestol. Er veldig fornøyd med stolen så langt.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 8. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2011 Er det jeg liksom har sett meg litt ut da, han har beltesete nå, men uten iso-fix og det har fått seg en trøkk på ene nakkeputa så det gir ikke ønsket beskyttelse lengre, og når vi først skal bytte ut det tenkte vi å kjøpe likt til lillebror som han kan overta når han er blitt stor nok.. Men som sagt ønsker gjerne anbefalinger på seter fortrinnsvis med iso-fix.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå