Gå til innhold

Hilket bilsete klasse 2/3 anbefaler dere? iso-fix eller ikke? .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

..... Store forskjeller i priser og typer... Tenker litt på britax kidfix sict på kampanje hvor vi bor til 1899,- er det er bra kjøp? Synes dem ser litt store og kumpete ut... Gode tips? Har lest testen utført av forbrukerrådet 2011.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er beltestol du skal ha, så anbefaler jeg deg å kjøpe et sete med isofix om du har det i bilen.

Grunnen til det er at, da sitter setet fysisk fast i bilen uansett om barnet er med eller ikke. Og har du ikke isofix på en beltestol, så må du ta beltet på stolen hver gang du skal ut å kjøre også uten barn. Ellers risikerer du å få hele setet i hodet om uhellet er ute. I tilegg, så sitter stolen fast slik at i en eventuell kollisjon, så får ikke barnet stolen "etter seg" (i hodet/rygg).

Vi har en Britax KidFix til barnet som sitter i beltestol. Er veldig fornøyd med stolen så langt.

Skrevet

Er det jeg liksom har sett meg litt ut da, han har beltesete nå, men uten iso-fix og det har fått seg en trøkk på ene nakkeputa så det gir ikke ønsket beskyttelse lengre, og når vi først skal bytte ut det tenkte vi å kjøpe likt til lillebror som han kan overta når han er blitt stor nok.. Men som sagt ønsker gjerne anbefalinger på seter fortrinnsvis med iso-fix.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...