Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hvor mange år er det mellom dem? Hvor gammel var du da du fikk siste? Hvordan opplever du å ha tre kontra to barn? Jobber du fullt eller redusert, eller har noen hjelp? Sliter sånn med avgjørelsen om å få en tredje eller ikke! Har på mange måter lyst, men er redd jeg vil bli helt utslitt, da jeg har slitt litt med energien selv med ett og to barn...Inspill om dette mottas med stor takk!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Jeg har fire barn, men har jo hatt bare tre barn også ;-) Hvor mange år er det mellom dem? 23 mnd mellom nr 1 og 2, 2 år og 9 mnd mellom nr 2 og 3, og 2 år og 2 mnd mellom nr 3 og 4. Hvor gammel var du da du fikk siste? 28 år Hvordan opplever du å ha tre kontra to barn? Med begge de siste, spesielt nr 3, var det litt tungt å "begynne på nytt" igjen fordi det da var litt aldersforskjell i mellom. Men ettersom de har vokst til, så er det veldig kjekt med flere barn. Når jeg bare har de tre eldste er det veldig enkelt og greit med tre barn nå som minste av de er bikket 4 år, men i starten var det litt kav. Sikkert mye fordi vår nr 3 hadde kolikk og var en såkalt "high-need" baby og smårolling. Altså måtte bæres/ha kroppskontakt 24/7 første 5-6 månedene, og deretter var generelt klengete og oversosial etter det. Løsnet veldig rundt 2 års alder. Her spiller nok barnets personlighet mer inn enn antall barn tror jeg. Det går helt fint å ha 3-4 barn så lenge de bare er noenlunde rolige og ikke altfor klengete, hehe... Jobber du fullt eller redusert, eller har noen hjelp? Akkurat nå har jeg fri (er lærer), men jobber 100% og studerer 50% sånn til vanlig. Ekstra godt med den lange sommeren da med fri! Har ikke noe hjelp, men er gift, så har en mann som jeg deler ansvaret for barn og hjem med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå