Gå til innhold

1. svangerskapskontroll tid


FruaR

Anbefalte innlegg

Vi er alle er vel nå innen for tiden for 1. svangerskapskontroll.

Jeg har min i morgen og grugleder meg :o)

 

Noen av dere som allerede har tatt kontrollen eller har nå snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 uker igjen ...

 

vi må ha med urinprøve har jeg fått med meg, men er det ting man bør forberede seg på? Spørsmål, f.eks. om sykdommer i familien etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen pleier å vite hva det er som er viktig å få med seg, men jeg følte mye hjelp i sist å bruke de siste dagene til å notere ned små spørsmål om symtomer og annet som jeg lurte på om var normalt å føle.

 

Ellers så mener jeg å huske at de også tar en blodprøve (det er kun første gangen), urinprøve leverer du hver gang etter dette I tillegg måler de også blodtrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst heeelt annerledes kontrollregiment her i Asia kontra Norge. Ikke så rart det heller egentlig, de er helt babygalne her.

Så jeg var i dag på min 2 kontroll. Visstnok bare for å undersøke tilstanden på fosteret og utviklingen. Har fått ny time den 26.aug for 12 ukers kontroll. Da skal hun se på de forskjellige mulige sykdommene man kan se på ultralyd. Downs etc.

 

I dag var knøttet blitt 3 ganger så stort! Det lå og veivet med både armer og bein. Legen virket overrasket og sa at vi hadde et svært aktivt og sunt foster. Alle blodprøvene kom tilbake med nominale verdier. Puls på 174 ++

 

Gleder oss til å se ting videre, var så herlig å se at det har vokst så masse! fra 0,47 - 2,1 cm på 2 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooops, burde kanskje bestille vanlig legetime ja... Føles liksom ikke så viktig når jeg har vært på UL og sett at det er liv. Vet fra før at jeg mangler jern og D-vit., så da er det i boks, og er blodgiver (i karantene nå da selvfølgelig), så da bør jo det meste der være i orden også... Jaja, får vel ta en telefon da.

Har visst blitt litt sløvere etter som årene har gått, hvordan skal det gå med denne lille attpåklatten her mon tro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til jm første gangen jeg og fikk time 23 i denne mnd. Skal ha en del ekstra oppfølging denne gang. Håper alt er bra inne i magen og at lykken står meg bi denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom apoteketet i dag og kjøpte testglass for morgenurin, siden legen vil ha det. De kostet kr 13 pr stk.

 

Har ikke notert noen spørsmål, men skjønner at jeg må gjøre det ikveld, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til UL og skal også være med på "forstevannforgiftning studie" på sykehuset så vi skal på ny UL på onsdag der de vil ta en grundig UL med alle mulige rare greier.

 

Jeg har fellessamlig på helsestasjon neste onsdag, der vil jeg få time til første kontroll. Kommer inn i uke 11 denne uken, vet ikke om det blir sent for første krontroll men tok kontakt med helsestajon begynnelsen av juli så regner med ta hun vet hva hun driver med ;)

 

Gleder meg så enormt til å bli ferdig med uke 12!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på førstkommende fredag:) Blir spennende. Håper legen vil lytte etter hjertelyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Skal til første kontroll hos legen neste onsdag:)

 

Jeg har fått problemer med høyt stoffskifte siden jeg fikk forrige barn, så er litt spent på hvilken ekstraoppfølging jeg må gjennom på grunn av det. Håper virkelig at den lille i magen ikke skal ta noen skade av dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i morgen :)) Er 9+6 da. Jeg vet at det ikke er rare greiene som skal gjøres. Blodprøvene har jeg allerede tatt for et par uker siden, så det er jo måling av Hb, urinstix og veiing som gjenstår, samt selvfølgelig gjennomgang av svangerskapsskjemaet. Men jeg gleder meg masse likevel! Så godt å være i gang med svangerskapskontroller igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...