Gå til innhold

Halvhøy seng under 200 cm lang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en? Gutten min ønsker seg en seng som han kan leke under, men vi har ikke plass til mer enn maks 170 cm lengde. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi også ønsket oss en halvhøy seng til datteren vår, men for oss var ikke lengden noe problem da. Det vi så som negativt med alle de halvhøye sengene som man finner på markedet, er at høyden under de er tilpasset høyden til en pult (omkring 70 cm), i og med at det ofte følger med pult på disse, eller man evt kan kjøpe dette ved siden av (slik som kan skyves under senga). Og man ser mange fine reklamebilder av sånne senger, med masse leker og sånt under - ser ut som en perfekt lekeplass. Men det er jo så lavt under der! Ungene må jo krabbe for å komme seg under der, og i mine øyne er ikke plassen brukende til så mye i lengden -kanskje litt stas i starten... Derfor tok jeg rett og slett og søkte litt på nettet for å finne noen som drev med produksjon av senger, og kontaktet dem. Jeg sa jeg ønsket meg en halvhøy seng, med en underhøyde på ca 105-115 cm et sted -alt ettersom hva som passet best mtp. stige og stigetrinn og sånt... Dette var ikke noe problem. Prisen var det heller ikke så mye å si på, ikke noe dyrere enn de man kjøper i butikken, heller billigere. Det må sies at vi var litt uheldige med leveransen, for vi fikk først tilsendt feil type seng, og da den riktige senga kom så manglet et par deler, men alt ordnet seg til slutt. Snuppa er superfornøyd med senga si, det er god lekeplass under, og hun kan faktisk stå under der! Så hun har lekekomfyr, stoler og bord og litt diverse under der, og jeg har sydd et koselig forheng som kan dras for. Vi angrer overhodet ikke på at vi la litt ekstra innsats i å få tak i akkurat det vi ønsket.

Så...dette var bare et tips! :) Om du syns dette kan høres interessant ut for dere og, så vil jeg tro du kan gjøre det samme som meg, og da også bestille en annen lengde på sengen. Og hvis du synes den "vanlige" høyden som er på de halvhøye sengene er grei, så går det jo an å håpe at du finner noe sånt i butikken :) Lykke til med sengejakt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...