Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Moren til stedatteren min bryr seg ikke om å overholde avtaler. Vi har hatt barnet med oss på ferie i mange uker, moren har bare vært med barnet ca en og en halv uke i sommer da alt annet er mye viktigere. Da det så ble morens uke igjen, så latet hun som om hun trodde barnet skulle være her enda en uke. Hun skulle på tur og ville ikke avbestille selv om barnet gråt og faren klaget på oppførselen. Jeg ble ganske forbannet siden hun tydeligvis tror hun bare kan styre over tiden vår slik. Hva om jeg ikke hadde ferie enda en uke? Jeg har mye jeg må ordne denne uken og faren er på jobb, så vi må finne andre som kan være med barnet. Grrrr. For en f...kjerring! Jeg har faktisk sagt det til henne også. Det ble det litt bråk av, men det blåser jeg i. Jeg er til vanlig tålmodigheten selv, men nå var det godt å få det ut.
Sussa85 - snart 2? Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Dere må ordne en skriftelig avtale som er bekreftet via mail eller med underskrift på alt samvær utenom den ordninære.. sliter selv med at det blir tull med samvær når ting er utenom det vanlige..så da sender jeg mail med datoer..og får jeg mail tilbake om at det er ok så kan han ikke si noe på det!
Gjest sug lut Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Fantastisk stemor du, gitt. Et barn ingen av dere vil ha - stakkars unge.
Sussa85 - snart 2? Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Nå syns jeg du trakk det litt for langt "sug lut"... Jeg kan forstå frustrasjonen hennes.. Er selv i en lik situasjon..hvor faren til jenta mi bare tror han kan endre avtaler i hytt og pine..,og misforstår ting...Men det betyr jo slett ikke at jeg ikke vil ha datteren min? Kunne hatt henne på heltid jeg.. men det er ikke realiteten..og jeg må kunne planlegge å gjøre ting når han skal ha samvær.. og endrer han da på avtalene så ja.. da ødelegger det litt.. Og man har lov til å bli frustrert.. Men man må selfølgelig ikke la dette gå utover barnet.. og la barnet merke denne frustrasjonen! DET er ikke greit... Men som stemoren skriver..hun har ting å gjøre.. (og vi kan vel ikke sitte her på forumet å si at det hun skal gjøre ikke trenger å priorieteres?) og faren jobber... og ikke alle har mulighet for barnevakt.. da er det ikke så enkelt.. Men igjen vil jeg støtte meg til det jeg skrev i sted.. lag ordentlige skriftelige avtaler..så slipper man slikt tull! Forhåpentligvis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå