Gå til innhold

Når skal dere fortelle familie og venner at det er en bolle i ovnen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har termin 6. april og har et såkalt risikosvangerskap... så hvis alt går bra denne gangen så forteller vi også det i slutten av september :) Litt spennende også å vente med å fortelle noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til mine aller nærmeste. Synes ikke det er noe krise. De vet jo at det er veldig tidlig og at mye kan skje....

Har tenkt å offentliggjøre det i midten/slutten av september.. (Termin 7.april)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vente leeenge med å fortelle det. Jeg elsker at vi har en hemmelighet for alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 6. uke og har fortalt det til et par venner og broren min, og samboeren min har fortalt det til tre venner. Skal fortelle det til foreldrene våre og noen venner til etter første kontroll neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var nødt til å si det tidlig sist, ble også sykemeldt tidlig, men det endte allerede i uke 10... Så jeg vil helst holde det hemmelig så lenge som mulig. Alt avhenger av formen og om jeg klarer å jobbe hele tiden. Da vil jeg helst vente til uke 12 iallefall:)

Familie og noen venninner får kanskje vite det før.. men ikke enda!:)

 

Kose meg med nyheten selv en stund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte ikke å holde meg mer enn 2 dager før jeg inviterte min mor ut på middag og sprakk nyheten. Min aller nærmeste familie, 4 av mine nærmeste venner og min arbeidsgiver vet om det (pga. arbeidets art og graviditet ikke går overens). Offentliggjør det ikke for andre før i uke 12, altså i slutten av september. Min samboer er avventende med å fortelle det til noen i hans familie og nære venner pga. han vil vente til den kritiske fasen er over.

 

Det skal sant sies at så og si ingen ble overrasket i min familie, så jeg hadde ikke overraskelsesmomentet på min side. Neste gang kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg klarer å holde hemmelig så blir det en bursdagsfeiring med noe ekstra (men da må jeg holde tett til slutten av oktober...)

 

Kun meg, mannen min og ei venninne som vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt til søster, en venninne mor og far. Resten får vente. Har mistet to ganger i 6 uke. Da fikk de greie på det først når det gikk helt galt.

Tenkte om de visste det nå, sså ville flere tenke og huske på oss i denne tidlige fasen.

Starter den 8. uken i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til å holde det hemmelig for familie og venner. De ville uansett fått vite det dersom det går galt, så derfor fortalte vi det med en gang til de nærmeste. Jeg synes ikke det er "pinlig" å miste, og føler ikke at dette er noe jeg må holde skjult.

 

Våre foreldre og søsken, og de vennene vi har ofte omgang med (kanskje 10 venner hittil) fikk vite det de første dagene etter positiv test, og vi forteller det til flere etterhvert som vi treffer dem.

 

Andre, som personalet i barnehagen, arbeidsgiver, fjernere slekt og andre vi ikke har et personlig forhold til får vente til det synes ordentlig utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til min mor, KANSKJE vi skal si det til hans familie senere idag. De andre svangerskapene mine har jeg vært veldig sånn der holde det hemmelig lengst mulig. Men nå er det mer sånn, dette er siste gangen å jeg vil så gjerne dele det med familien. Med familie mener jeg foreldre og søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter til slutten av september (12 uker), har ikke fortalt det til noen enda :) Det blir det første barnebarnet på begge sider, så vi gleder oss til å fortelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...