Gå til innhold

Hvordan er formen dere med termin i slutten av måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 31, er bare såå klar for å føde! gleder meg noe heilt vanvittig til å se veslejenta mi og få kroppen litt mer for meg selv igjen. ikke minst få litt mer energi:)

Formen er veldig opp å ned,har slitt med bekkenløsning hele veien, syns det har blitt litt bedre nå da, men så orker jeg jo ikke slite meg ut heller lengre. Noen dager vil jeg helst bare sove,mens andre så får jeg gjort litt. Mye dårlig samvittighet ute å går her, overfor både sambo og 3åringen. Strekker ikke til i noen ender:( godt å vite at det bare er for en periode!

Nei,måtte det skje noe snart.. hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 22. og begynner å bli rimelig klar, men kjenner ingen tegn på at noe er nært forestående ennå.. Jeg sliter også med bekkenløsning, så jeg er ikke så mobil for tiden. Sover dårlig om nettene, og blir litt sliten av det, men er vel ellers i grei form utfra forholdene, har jo også en 2-åring å ta meg av:)

Men jeg sliter en del med kløe.. Klør spesielt på mage og rygg, men også litt ellers på kroppen. Nevnte det for legen ved forrige kontroll på torsdag, men hun mente at det ikke var farlig, og at det ikke var vits å ta flere prøver (alt annet så veldig bra ut). Noen som har erfaringer med dette?

Skrevet

har termin 26 og er kjempe klar til å få møte vesla. heldigvis har jeg ikke bekkenløsning denne gangen, men sover dårlig om nettene. er i helt grei form men skulle for 2 åringens del skulle jeg gjerne hatt mer energi og overskudd. så gleder meg til å få det igjen.

skal på ny kontroll hos JM denne uka for vesla hadde lagt seg med rompa ned. ikke så gøy men kjennes ut som hun er tilbake med hodet ned nå, masse spark oppover:)

så da er det bare å håpe at hun kommer snart:)

Skrevet

Har termin 26. og i utgangspunktet skulle jeg ikke hatt noe særlig å klage over da jeg har hatt et noenlunde problemfritt svangerskap bortsett fra en periode med litt for hyppige kynnere hvor jeg bare måtte slakke tempoet litt. MEN jeg sover jo knapt om nettene pga urolige ben, urokråke i magen, doflying mm. Og det alene gjør at jeg nå er skikkelig lei. Er jo trøtt hele tiden og natta er så laaaang. Blir mye lesing på senga for å få tia til å gå og prøve å lese meg i søvn.

De siste par dagene har jeg hatt en del kraftigere kynnere med tak i rygg og nedre mage, som litt kraftige mensmerter. Så er vel modning på gang tenker jeg :-) Er 2. gangs. Med første mann kjente jeg ingenting annet enn vanlige kynnere før fødsel var igang, så nå går jeg jo og kjenner etter hver gang takene begynner, hehe. Men må nok bare smøre meg med tålmodighet og innse at disse modningsriene eller hva det nå er kan komme og gå i mange dager før noe skjer.

Klarer heller ikke gjøre så mye på dagen nå, da det skal veldig lite til før kynnerene setter igang for fullt.

En ting til jeg synes er slitsomt nå er å ikke kunne ha gutten på 2 år ordentlig på fanget. Han skjønner mer og mer av babygreiene og har blitt veldig mammadalt og trenger masse mammakos plutselig. Men er jo veldig lite behagelig å ha han på fanget nå. Blir litt sånn sidelengs fangsitting. Så gleder meg til å kunne ha han ordentlig på fanget igjen. Han er egentlig ikke noen fanggutt, så synd at det skal være trøbbel nå når han endelig har behov for mammakos.

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg har termin den 25., og er også veeeldig klar for å hilse på prinsen i magen :) Er førstegangs, og har i grunn hatt ett veldig lett svangerskap hittil. Litt kvalme i starten bare... Nå begynner jeg derimot og bli litt utålmodig og litt lei magen. Sover også veldig dårlig om nettene pga doløping og vondt i rygg og skuldre :P Men men, det følger vel med..

Våknet i natt av kraftige tak i magen, og skal vel ærlig innrømme at jeg skulle ønske det tok seg opp til skikkelige rier, men de dabbet av etter en stund.. Var vel sikkert sånne maserier tipper jeg :) Men det gøyale var at jeg akkurat hadde drømt om fødselen og lillegutt i magen <3 hihi Uansett er det ikke lenge igjen nå.. Skal på ultralyd på vekstkontroll på fredag, så er veldig spent på hva de sier der...

Lykke til :)

Skrevet

Hei:)

Termin 27. August og formen er varierende fra dag til dag. Halsbrann, symfysevondt, uro i kroppen og modning på gang. Lite søvn, men sover på dagen mens eldstejenta er i barnehagen. Det hjelper:)

Grugleder meg til fødsel, men det kan gjerne sette i gang NÅ;)

Skrevet

Har termin 26. august.

Har også kraftig bekkenløsning og klarer ikke gjøre noe som helst! Mannen må ta omtrent alt ansvaret for gutten vår på snart 2 år. I tillegg til at han må ta det meste av husarbeidet. Men jeg har en sakkosekk på gulvet og når jeg har installert meg der kan jeg leke en stund med gutten hvis han holder seg i nærheten :-D. Så er det bare å rope på mannen når jeg skal opp, he, he!

Ellers er både formen og humøret veldig bra. Jeg har ikke ordnet noe som helst av utstyr enda, så trenger virkelig de ukene som er igjen så vi får ting på plass. Trenger seng, bilstol og vogn!

Gleder meg forresten veldig til fødselen! Er ikke nervøs sånn som jeg var sist.

Skrevet

Her er formen veldig opp og ned. Har termin 27 aug så merker det nærmer seg og jeg er veldig klar til å føde og treffe lille gullet i magen <3 !!

Er veldig lei av den store magen som dulter borti alt og samler opp alle matrester og blir flekkete.. også gleder meg veldig til å få kroppen for meg selv igjen.

Har hatt et litt tungt svangerskap med voldsom kvalme og oppkast de 4 første mnd (gikk ned 14 kg). Nå er det halsbrann, kramper i leggene, dårlig søvn om nettene, lite energi, symfysevondt og humørsvigninger jeg plages med..

Er ikke lenge igjen nå jenter! Jeg går og håper hver dag at i dag er dagen, men må nok smøre meg med tålmodighet tenker jeg.. hehe

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...