Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #1 Skrevet 8. august 2011 Hei, Vi skal flytte til sverige fra canada og Må kjøpe nye bilseter ettersom de ikke er godkjente i europa. Vi skal kjøpe en ny vw passat og våre barn er hendholdsvis 2.5 år og ca 14 kg og 6 mnd og 8.5 kg. Vi vil ha begge bakovervendte. Vi vil også helst at det skal være plass til en person til i baksete, er det mulig? Hvilke seter velger vi? Vi kan bruke babystolen til den minste litt til ettersom den er bakovervendt om det er bedre å vente på en stol som er best fra 9 kg ettersom jeg vil unngå a kjøpe en stol forså å måtte bytte den snart igjen. Noen råd ettersom jeg er helt blå på europeiske bilstoler, hvilke som er best og minst mht plass i bredde/lengde?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Akta graco har kommet med et nytt sete som er beregnet for litt større barn som skal sitte bakovervendt. Det har gjort det sånn middels i tester, men er verdt å sjekke ut. Til minsten anbefaler jeg HTS izi kid eller combi med iso fix feste. Dette setet går til 18 kg. Min gutt er nå 3,5 år, veier ca 14 kg - og har fortsatt god plass i setet sitt både på vekt og lengde.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Britax Hi-Way 2 er fra 0-25 kilo bakovervendt. Tar liten plass og passer i mindre biler. Supert sete. Og så er det et av de beste setene på markedet i forhold til sikkerhet. I tillegg til de vanlige kravene for godkjenning av seter er det bestått pluss-testen som er enda strengere. Ville gått for det setet. Vi skal kjøpe ett nå. Har Akta Graco Duologic 2 som også er et bra sete, men det er ganske bredt.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 HTS sine seter er store og klumpete og tar mye plass. De er sikre og komfortable seter og har også blitt pluss testet med godt resultat. Men de tar stor plass i bilen.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 vi har vw passat stasjonsvogn og da vi skulle ha nytt sete til ungen, testa vi både besafe combi x3 og briatax multitec for å se hvordan begge ble i bilen, og vi hadde begge i samtidig, britaxen bakpassasjersetet og besafen i midten, kunne fint hatt en person ved siden av bak førersetet da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå