Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Har lest flere tråder hvor man spør om vektoppgang i løpet av graviditeten og hvor fort man gikk ned igjen. Men det som hadde vært interessant å vite er hva man veide og hvordan man var (altså høy forbrenning eller ikke, godt trent eller ikke,slank/litt ekstra osv) i forhold til hvordan man ble etterpå. Har fått inntrykket av at de som går ned fort har veldig høy forbrenning fra før eller var godt trente. Er det noen som var middels evt. hadde litt ekstra som ble positivt overrasket?? Og hvor mye jobbet dere for å gå ned etter fødselen?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Før fødsel: i godt hold, med en relativt lav forbrenning. Jeg er av typen som legger på meg av å se på en brødskive for mye, og det sier vel sitt. Nå skal det sies at jeg levde herrens glade dager før jeg ble gravid; mange turer på byen, og hadde lite interesse for å ha et sunt kosthold. Har likevel alltid vært ganske aktiv. Etter fødsel: Ved fødselen veide jeg 81 kg. En mnd senere veide jeg 68 kg, noe som var 5 kg lettere enn før jeg ble gravid. Meeeen, ammingen gjorde ikke noenting for å opprettholde den vekta gitt. I løpet av det første året (og den tiden jeg ammet) la jeg på meg hårreisende 18 kg. Helt jævlig. Det ville vært det enkleste å skylde på ulvehungeren jeg opplevde mens jeg ammet, og selv om det delvis bidro til vektoppgangen må jeg nok erkjenne at det dårlige forholdet mellom meg og bf bidro sterkt til trøstespising. Da sønnen min var to år, sa jeg at nok var nok. Jeg endret kostholdet, og gikk ned 25 kg. Og jeg har holdt meg på 60 kg i 4 år nå. Så sant jeg er så heldig å få et barn til (man må jo ha en mann til å få til det), så har jeg ingen som helst tro på at amming vil gjøre noenting for at jeg går ned i vekt etter en fødsel - jeg er rett og slett ikke av den typen. Så da blir det i såfall full kontroll på inntaket og forbruket. Mye mulig jeg tar feil altså - men da blir det i såfall en positiv overraskelse.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Jeg har aldri hatt noe høy forbrenning, men så har jeg aldri måttet slanke meg heller før graviditeten så jeg er ikke så særlig sikker. Men legger fort på meg har jeg lært! Jeg røkte under svangerskapet, men så sluttet jeg med en gang babyen ble født. Familien rådet meg til å spise godt og næringsrikt så jeg har energi nok til å amme og så ikke melka tar slutt, så da gjorde jeg det. Tok vel rådet for bokstavelig talt, for jeg gikk opp rundt 20 kilo på et halvt år etter fødselen. Jeg gikk bare opp rundt 6 kilo under svangerskapet. Så jeg ble ikke positivt overrasket, men skylder på røyken.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Har aldri trent, har aldri slanket meg, har ikke høy forbrenning, men har fått utdelt gode gener. Er 175 cm og 65 kg til vanlig og fornøyd med det. Gikk opp 12 kg i begge mine svangerskap. Kiloene rant bort av seg selv etter nr 1, uten at jeg løftet en finger, ammet heller ikke. Trener som sagt ikke, og spiser helt normalt, hverken sunt eller usunt, men akkurat det jeg har lyst på. Så det gikk mye lettere enn jeg hadde trodd! Får håpe at det går like lett med nr 2 også.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 Jeg har ikke trent et sekund siden gymmen på skolen, men har høy forbrenning. Hvert eneste kg etter 3 svangerskap forsvant av seg selv som dugg for solen i løpet av få mnd. Huden har trukket seg tilbake, og null strekkmerker. I tillegg til at det er umulig å se på kroppen min at jeg har båret fram barn ser jeg også minst 10 år yngre ut enn det jeg er. Da er det innimellom morsomt å komme med tre unger, he he-
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Takk for svar! Interessant det her..lurer på om jeg må jobbe fælt for å komme i form etter fødselen.. Flere?? HI
Monajenten Skrevet 8. august 2011 #7 Skrevet 8. august 2011 Er en typisk jojoslanker med tidligere spiseforstyrrelser og ødelagt forbrenning. Periodetrener. Går veldig lett opp i vekt - ikke like lett ned igjen. Men etter svangerskapene har kiloene rast av. Høyde 163 cm. Vekt før 1. svangerskap: 57 kg Vekt ved fødsel: 80 kg Vekt etter noen dager: 70 kg Vekt etter et par mnd: 50 kg Så snek det seg på igjen noen kg før neste svangerskap. Vekt før 2. svangerskap: 57 kg Vekt ved fødsel: 71 kg Vekt etter noen dager: 65 kg Vekt etter en mnd: 50 kg Nå veier jeg rundt 56 og må jobbe for å holde vekten. Går opp og ned et par kg hele tiden. Målet er 52-53 kg. Minstemann er forøvrig 4,5 år;-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #8 Skrevet 8. august 2011 Jeg var slank før jeg ble gravid (158 cm og 50 kg), men svarer nå likevel Jeg var helt utrent før jeg ble gravid, slapp rumpe og slaskete lår, men flat mage og fin figur likevel. Jeg gikk opp 23 kg under graviditeten, men kiloene rant av mens jeg ammet og gikk på trilleturer. Det gikk vel 2-3 mnd før jeg var tilbake i gammel form, med like slapp rumpe og flat mage, hehehe. Eneste synlige forandring var strekkmerkene på magen og hengepuppene, men jeg var VELDIG positivt overrasket likevel ;-) Nå, nesten to år etter fødsel har jeg endelig begynt å trene. Nå skal jeg komme i form! :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #9 Skrevet 8. august 2011 For all del, bare å svare! Store som små Synes det er veldig interessant. Begynner å få ganske noiaen for vektoppgangen nå og bare venter på å kunne begynne å få kiloene av meg. Føler meg litt fanget i denne gravide kroppen Fortsett å svar jenter HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #11 Skrevet 10. august 2011 Jeg har veldig høy forbrenning og er tynn fra før. Litt for tynn, egentlig. Gikk dessverre ned gravidkiloene på null komme niks.. Skulle gjerne beholdt noen av de Jeg fullammet og gikk litt turer, men trente ikke aktivt for å gå ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå