Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Er det slik at hvem som helst kan stille til som kandidater til kirkevalg? Selv alvorlig psykisk syke /suicidale personer?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Ja, det vil jeg tro. Men man siler jo ut de ulike kandidatene, men det er jo ikke sikkert man vet om sykdom hos den enkelte kandidaten. Det er vel heller ikke akkurat rift om plassene på disse listene stort sett, men er vedkommende syk og velges inn og ikke fungerer, så har man jo varaer som trer inn.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Ok, takk for svar:-) Det som bekymrer meg, er at denne personen som har stilt seg som kandidat, er alvorlig syk, h*n er mer eller mindre innlagt på psyk.sykehus året gjennom. H*n har hatt opp til 15-20 innleggelser på 1 år. H*n "prøver" gjentatte ganger å ta livet sitt, og sist h*n prøvde, for rundt 1 år siden, så ble h*n lagt i kunstig koma. H*n står oppført under ansvarsområde: barne- og ungdomsarbeid. Det som bekymrer meg er hvordan skal en person som er så syk at h*n ikke kan hjelpe seg selv, skal kunne hjelpe barn og undom? Å stille som kandidat er ikke det h*ntrenger, men heller mer hjelp til seg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Som 23:24 sier, vil det raskt bli satt inn en vara for ham hvis han skulle bli valgt. Men de aktive i menigheten vil sikkert velge inn folk de kjenner og stoler på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå