Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Rydder da barnevakten etter seg, eller ser det ut som et ¨bomba horehus¨ når de går derfra?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Nå er det som regel søsteren min eller mamma som sitter barnevakt, så da blir det vel litt annerledes. Anywho, de rydder ikke bare etter seg selv, men oss også :-) Som regel har de tatt rester av oppvask, ryddet opp lekene og annet småtteri....deilig :-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Jeg satt barnevakt for min venninnes sønn noen dager forrige uke, og det varierer. Den ene dagen ryddet jeg ut av oppvaskmaskinen og shina litt, den andre dagen hadde poden fortsatt leker på gulvet. Hun er takknemlig så lenge jeg passer på guttungen, men jeg syns det er hyggelig å gjøre noe ekstra jeg da. Men mitt eget ræl rydder jeg selvfølgelig opp uansett.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Barnevaktene er besteforeldrene og de roter ikke så mye. Ungene roter en del, men det rydder vi opp dagen etterpå
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Saken er, at jeg hadde to jenter på 14år som satt barnevakt på sønnen min igår kveld.Det er snakk om 5timer mens barnet sov. Egentlig kun hun ene, men hun ville ha en venninne med. Og det så ikke på nært slik ut som da jeg forlot hjemmet da jeg kom hjem. Jeg hadde satt frem godt med snop, mat og drikke. (visste ikke da jeg handlet at hun skulle ha venninne med). Jeg hadde pizza i fryseren som jeg sa di kunne ta opp, 2-3 brusflasker sto i kjøleskapet + iste. Chips, druer, nøtter og smågodt. Hun hadde egen pc med, men også tilgang til min pc som jeg har lastet ned noen filmer på. Har alle kanaler og godt utvalg av dvder. Da jeg kom hjem, møtte jeg barnevakten i døren og hun fikk betalt som avtalt. Kommer inn og det ser ut som en slagmark her, de har tydlig vert i sminkesaker osv på badet, steikt seg kjøttdeig og nudler, der de bare har slengt det i vasken og den er proppfull av kjøttdeig og nudler sammen med gryten og stekepannen. De ser også ut som de har vert i klærne mine og sett, siden klesskapet er veldi rotette plutselig. Jeg har ikke sagt noe til henne, og vet ikke om jeg skal gjøre det? Men trodde de hadde nok mat på de 5 timene, pizzaen var jo spist, og mesteparten av snopet også så det kan jo ikke stå på at de ikke likte det. Hun som barnevakten hadde med seg bor i samme byggefelt som meg og bruker 30 sek på å gå hjem. Er grett om de var mer sultene men, hva med det å rote i skapene og å ikke rydde etter seg? En ting er når barnet roter med lekene, men han sov jo. Husker da jeg var barnevakt, da ryddet jeg da i det minste etter meg, er det jeg som er streng her eller???
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Oi, det hadde jeg ikke akseptert! Kjempefrekk oppførsel! Har bare besteforeldre og våre søsken som barnevakt her, så det blir litt annerledes. Men var mye barnevakt selv da jeg var ung, og gjorde aldri slike ting. Jeg hadde helt klart sagt noe, og ikke brukt henne/de igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Hehe... Sånn er det her også. Er bare mamma som passer dem her da, men hun rydder, bærer ut søpla, ordner og styrer, til og med bretter de 4 baljene med klær som jeg til stadighet har på vent. Kommer alltid hjem til så ryddig hus. =) Elsker mamma'n min =)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Nei, du er ikke streng, HI!! Jeg hadde klikka i vinkel!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Herregud! Altså... Jeg tror jeg hadde vært ganske kul på at de har forsynt seg med mat du ikke har satt frem/sagt at de kunne ta, for jeg er ganske avslappet på sånt, selv om det kanskje er litt grådig... Men ikke faen om jeg hadde akseptert at de har rota og snoka og ikke ryddet opp matrester etter seg! Snørrunger!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 nei du er ikke gal i det hele tatt. Eg hadde nok gidd beskjed om at sånn skal det ikke være. Og klær og sminken din er ditt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Jeg har en nabojente som sitter barnevakt hos oss. Hun er 16 år gammel. Vi har kjent henne og foreldrene i alle år, så stoler på at hun tar seg godt av våre unge lovende Hun er kjempegrei og rydder alltid opp etter både seg selv og barna. Om vi drar før barna legger seg rydder hun leker, og setter inn i oppvaskmaskinen når de har spist. Jeg har også sagt at hun må bare forsyne seg av skapene og føle seg som hjemme. Jeg setter alltid frem godt til henne, men virker som hun er veldig beskjeden av seg og spiser ikke så mye. Om jeg setter frem en brus står dem som regel alltid i kjøleskapet når vi kommer tilbake. Jeg har aldri opplevd at hun har spist pizza eller noe fra fryseren, selv om jeg sier at hun bare kan gjøre det. Har aldri skjedd at jeg må rydde et bomba hus når jeg kommer hjem, da ville jeg overhode ikke bruk henne som barnevakt om hun skulle snike i tingene og i klærne mine! Jeg hadde blitt kjempesint!!! Skjønner deg så godt! Hender såklart vi må rydde godteriet og slike ting bort, men hender faktisk hun har ryddet det bort eller setter det på kjøkkenet selv i det vi kommer hjem. Sånn sett er hun kjempegrei, så hender vi gir litt ekstra for at hun rydder etter seg Setter pris på det!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #12 Skrevet 7. august 2011 synes du burde ta en prat med henne... en ting at hun forsyner seg av mat,der er ikke akkurat den største krisen.. men roter i deres ting og ikke kan rydde etter seg. Har sittet mye barnevakt selv og om jeg skulle lage meg mat så ryddet jeg etter meg og tok gjerne og ryddet det andre også om det var annet rot. synes det er koseligt. Spessielt de jeg satt fasst hos og passte sønnen deres fra han var nyfødt, så kunne jeg gjerne rydde hvis jeg skulle sitte rett etter de hadde spist middag. ryddet for det meste oppvask og leker og ryddet alltid etter meg selv.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #13 Skrevet 8. august 2011 Det at hun rotet i dine saker, ting som sminken osv, dét ville gjort meg kjempesint! En ting at de tar mer mat enn de skulle (selv om det er litt uhøflig), men å rote i deres ing på den måten er jo helt utrolig frekt!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #14 Skrevet 8. august 2011 Har en fast barnevakt, en jente på 15 år, og hun roter svært lite når hun sitter barnevakt. Hun har ofte med egen pc og noen filmer. Jeg setter frem snop og sier at hun bare må forsyne seg med brus, pizza og annen mat eller frukt om hun er sulten. Men det er sjelden at hun tar noe annet enn litt brus og spiser snopet jeg har satt frem. Hun er veldig pliktoppfyllende og jeg stoler 100% på henne når det gjelder å ha ansvar for barn. Hadde hun oppført seg slik du beskriver at disse to jentene har gjort så ville jeg snakket med dem. Det er usannsynlig frekt å rote i skapene til folk, gå i klesskapet osv. Det hadde jeg ikke akseptert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå