Gå til innhold

Røyking under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det verste jeg ser er gravide som røyker , det er egoistisk og motbydelig. Det sier så utrolig masse om en person at de velger røyken fremfor barnets helse. Det skulle vært innført en lov om å ikke få lov til å røyke under et svangerskap. Dere som gjør det bør skamme dere! Jeg har røyket selv og vet at det er vanskelig å slutte, men jeg greide å slutte....og da var jeg heller ikke gravid. Dere greier det, slutt for deres barn skyld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gå i front mot gravide røykere da vet du. Sånn ellers syns jeg man kan passe sine egne saker.

Klart det er dumt å røyke når man er gravid, men jeg tror faktisk på de som sier at de virkelig ikke klarer å slutte å røyke. De tar nok belastningen selv og skammer seg. De trenger ikke sånne som deg.

Skrevet

Jeg syns heller ikke man burde røyke under graviditet og sluttet selv da jeg ble gravid med førstemann. For meg var det ikke noe valg eller noe vanskelig egentlig. Men jeg oxo skjønner at det ikke er like lett for alle og man skal være forsiktig med å moralisere og stigmatisere for mye syns jeg. Det er mye annet oxo som ikker er bra under graviditet som f.ex overvekt men denne gruppen blir ikke hetset fordi.

Det jeg imidlertid syns er at de som røyker ikke trenger å gjøre det foran inngangen til fødeavd. eller på andre offentlige plasser da dette virker provoserende på noen.

Skrevet

Jeg syns også det er ille, men å si det til de syns jeg blir dumt. Det er ikke vår sak. Noe jeg derimot også syns er ille, er de som slutter å røyke under svangerskapet, men begynner igjen etterpå. Passiv røyking er farlig det òg.

Skrevet

hvor mange millioner ganger skal denne diskusjonen bli tatt opp egentlig?? jeg bare spør...er helt i mot røyking i graviditeten og i nærheten av barn for den del og det er vel ingen som mener noe annet vil jeg tro...

ja..jeg bare spør......

Skrevet

Selvfølgelig er det mange som mener noe annet! Du har sikkert ikke samme mening som alle andre vedrørende andre saker heller? Det at DU er imot røyking under, etter og i nærheten trenger ikke bety at alle andre er det vet du :) Jeg syns heller ikke man burde røyke under sv.sk, inne eller i bilen sammen med barn men jeg kan ikke moralisere overfor alle andre fordi :)

Skrevet

Jeg håpet å få oppmersomhet fra de som røyker under et svangerskap her inne som selv debatterer. Desverre er det mange som ikke tør å si noe til de ansikt til ansikt, og det får de til å tørre å gjøre det. Derfor syns jeg det er viktig å ta opp dette temaet så ofte som mulig slik at det blir påmint om hvor forferdilig det er.

Jeg tror også at de som røyker under svangerskapet vet at det er dumt, å det gjør det bare enda verre. De er bevisst på at de skader sitt eget barn, men gir blaffen for det er for godt å ta seg en røyk. Jeg forstår at det er vanskelig å slutte, men jeg forstår ikke at de ikke greier det? Om de ikke greier det i svangerskapet, hva slags utgangspunkt har de når barna er født da når de tenker mer på seg selv?

Jeg mener de trenger sånne som meg, som sier i fra, jo flere jo bedre!!!

Skrevet

Det er bra du er i mot røyking under svangerskap, og jeg er enig med deg i det du skriver at det er andre faktorer som også er farlig i et svangerskap, som overvektighet. Er man overvektig så ikke overspis, men prøv å gjør det beste ut av siuasjonen,spis sunt, trene osv. Å de som røyker,slutt... gå på et motiveringskurs osv . Poenget er at det går an å gjør noe med det, det er bare for mange late mennesker.

Skrevet

Jeg kan ikke tro at du mener det du skriver. Det er lov å reagere når du ser et menneske gjøre et annet menneske vondt. Hadde du ikke reagert om du hadde sett en mor gi en 1 åring røyk? for det er faktisk ingen forskjell å gi barnet i magen eller en 1 åring røyk. Om moren velger å røyke etter svangerskap å amming å holder barnet utenfor så går ikke det utover noen andre enn henne selv.

Skrevet

Det er vel viktig at dette temaet blir tatt opp og minner på de som velger å røyke under et svangerskap at de skader barnet sitt. Det er viktig å stå frem å prøve å beskytte de barna som blir ufrivillig røykforgiftet av sin egen mor. Det hjelper ikke at alle vet at det er farlig, men gjør det likevel. Å visst vi i rundt bagatelliserer å ikke bryr oss om det er det lettere for røykerne å gjøre det enn visst vi sier i fra. Jeg sa i fra!

Skrevet

Jeg kan ikke tro at du mener det du skriver. Det er lov å reagere når du ser et menneske gjøre et annet menneske vondt. Hadde du ikke reagert om du hadde sett en mor gi en 1 åring røyk? for det er faktisk ingen forskjell å gi barnet i magen eller en 1 åring røyk. Om moren velger å røyke etter svangerskap å amming å holder barnet utenfor så går ikke det utover noen andre enn henne selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...