♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Vil prøve å lage selv for første gang (på tide!!), men trenger en god oppskrift. Helst med makaroni. )
* 5 om dagen * Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 har ikke opskrift på mål, men jeg lager den selv, uten at det er noe problem. jeg koker makaroni,(ha i salt i vannet) koker(trekker) sei fra frossen blokk, lager hvit saus.(den smakes til med salt,pepper og muskat) og blander dette i sammen, sammen med ei eggeplomme, skal da ikke koke etter den er tatt i. pisker eggehvite som jeg vender i til slutt.alt helles i form som er smurt, også har jeg kavring på toppen. den stekes ca 30-40 min alt etter som,kommer ann på formen, på 200 grader....
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 8. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2011 Tusen takk for svar! Høres jo enkelt og greit ut. )
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Gjør omtrent som 5 om dagen. Men rasper en gulerot og koker litt løk inn i hvitsausen. Så blander jeg i ferdig kokt hvitfisk og makaroni+egget, heller i form, topper med ost og strø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå