Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Trenger tips til hva jeg kan spise for å dempe kvalmen. Klarer ikke tanken på brødmat, men orker ikke stå og lage middag hele dagen heller, så da blir jeg gående sulten noe som gjør kvalmen værre. Noen andre gode råd til hva jeg kan gjøre for å redusere/bli kvitt kvalmen? Hver gang jeg har vært gravid har jeg slitt sånn med bilsyke på selv korte kjøreturer. Det gjør det værre at bilbeltene presser på magen min. Er det bedre med gravidbelte?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Føler med deg! Kvalmen kom i uke 6 hos meg også. Etter hvert ble jeg så dårlig at jeg var sengeliggende til uke 14. Ble lite mat de ukene, men det som hjalp meg litt når jeg ikke klarte mat var næringsdrikke som jeg kjøpte på apoteket. Der har de noe som ligner på juice og det tilsvarer et mellommåltid. Og så har de noe med vanlije, sjokolade, jordbær smak osv.. Dette tilsvarer et måltid. Er kanskje ikke noe man har lyst på når man er kvalm, men er lettere å drikke enn å spise. Ellers fikk jeg i meg salt chips. Lykke til videre
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Tusen takk for tips! Får dra til apoteket i morgen og sjekke de ut. De er helt trygge for gravide? Og hva ligger prisen på? HI
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #5 Skrevet 8. august 2011 mandler ingefær skal dempe - kjøp en fersk rot og lag te. syrlige drops jeg spiste mye grove knekkebrød med ost.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #6 Skrevet 8. august 2011 Ja, de er helt trygge! Jeg fikk faktisk beskjed av legen om å kjøpe det. Husker ikke helt prisen, men det var ikke så alt for gale. Snakk med de på apoteket visst du lurer på noe ang. de næringsdrikkene
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #7 Skrevet 8. august 2011 Spise veldig lite og ofte, men ikke i for ofte, for det er ikke bra for tennene. Tørre kjeks eller knekkebrød ev. med tomat eller agurkskiver på eller ved siden av, banan og fruktbiter etc var ting som jeg levde på da jeg var gravid. Middag kunne være litt kokt potet, kokte gulrøtter og ørlite fisk eller kjøtt på gode dager - alt laget av mannen, for jeg var ikke i stand til å lage mat de første månedene. Jeg drakk litt juice til måltidene. Ellers om dagen drakk jeg vann, og ble da rådet av legen min til å ha en mugge med vann stående og drikke små slurker flere ganger om dagen. Det er forferdelig, men man kommer seg gjennom det. Husk kosttilskudd i form av vitaminer og mineraler - det er viktig når du ikke klarer å spise skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Nå har det bare blitt værre Klarer ikke tanken på mat i det hele tatt. Spiser mariekjeks og mandler. Men det hjelper ikke akkurat. Jeg får ikke gjort noe fordi jeg blir så kvalm. Skal på noen timers bilturer i denne uka, gruer meg sånn når jeg er kvalm fra før og blir så bilsyk at jeg skjelver. Noen som vet om gravidbelte presser mindre på magen enn vanlige bilbelter? Det er det som er problemet hos meg. HI
Gjest Filifjonka Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Kjenner igjen det med press på magen ja :-(. Bruk gravidbelte, det hjelper litt. På helsekostforretninger får du kjøpt noen armbånd mot sjøsyke, de presser på et punkt ved håndleddet. Det hjelper litt, for noen. Spis og drikk det du har lyst på. Da kan det nemlig hende at det sitter. Jeg blandet cola med vann, halvparten av hvert, og spiste det med teskje. En skje, vente for å se om det komm oppigjen, en skje til.... Gjør alt du kan for å få i deg nok væske. Blir du dehydrert blir det bare verre. Kjøp fersk ingefær, skjær av to tynne skiver og held kokende vann over. La det trekke i 5-10 minutter og drikk som te. Hvis ingenting annet hjelper, gå til legen og be om medisiner. Jeg fikk Postafen, bilsyketabletter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå