Gå til innhold

når går man til jordmor?


skjippa

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i uke 13+1 i dag.har ikke hvert hos lege eller jordmor enda. lurte på om man kan ringe direkte til jordmor eller må man om lege først?

er andre gang jeg er gravid, men forje gang var jeg veldig dårlig så måtte ha tett oppfølging hele veien og det har jeg ikke hvert denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vet ikke hvordan det er hvor du bor,men her jeg bor må en til fastlegen sin først for å ta noen blodprøver samt fylle ut svangerskapspapirene.

 

Etter dette kan jeg velge om mine svangerskapskontroller skal være hos jm eller fastlegen. I den grad det finnes noe ledig tid hos jm.

 

Siden jeg helst vil gå til jm (og bor i en by) er det ikke sikkert jeg får alle svangerskapskontrollene hos henne og må ta noen av dem hos fastlegen likevel.

 

Første kontroll er jo mer der for å fylle ut papirene og ta blodprøve. Så da synes jeg at det nesten ikke spiller noen rolle om den tas her eller der:)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til tidlig kontroll hos gyn i uke 7, og da tok jeg noen blodprøver også. Deretter hadde jeg en ny ul hos gyn i uke 11, og var hos jordmor i uke 14 (pga ferier ble det litt seinere enn normalt). Jeg kontakta jordmor selv, for det var ei jeg hadde blitt anbefalt av ei venninne. Har ikke vært hos legen siden jeg ble gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen denne uken, 11+3.

Skal på ordinør UL i uke 18 og så blir det jordmor i uke 24.

Er 2 gangs, men synes det er veldig lenge mellom kontrollene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk bestillt time hos legen, men på grunn av noen kurs for meg på jobb, og fult hos legen, var det ikke ledig time før neste mandag, da er jeg 15+3. tenkte det var litt sent men er det ikke ledig no før må man jo ta det man får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...