Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Nei. Tvert i mot både vanlig og en enorm fordel i 1. og 2. klasse med hel dress. Regner med du tenker på vinterdress? Min erfaring er i hvertfall at med todelt synes barna det tar for lang tid å ta på buksedelen og løper dermed ut for å leke i bare jakken, og blir da våt (og kald) på buksene sine. Kjeledress går kjapt på, og de er varm og tørr på hele seg. Fra 3. klase av endrer leken seg en del, og de er kjappere til å kle på seg, så da er todelt bedre.
Giss Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Det kan være det er lokale forskjeller men her har jeg sett mange førsteklassinger i hel dress på vinteren. Tror ikke de ser det som barnslig. Ca tredje klasse ser det ut til at ingen har det... Men jeg ville prøve å snakke med forældrer lokalt for det kan sikkert variere en del.
hysterika Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Her hos oss er det også vanlig med dress de første åra på skolen - jenta her hadde det tom 3. klasse.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Nei, nei, det er ikke barnslig med hel vinterdress til 1. klassing. Regner med at det blir hel dress på frøkna her både i 1. og 2., og kanskje i 3. også. Ungene er tross alt ikke mer enn 8 når de begynner i 3. klasse...
Mandalas Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Ikke barnslig nei. Sønnen kommer til å ha det i 3.klasse også.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Gutt eller jente? Gutter er ofte ikke så nøye på det, men liker at det er lettvint. Jentene synes ofte dress er barnslig.. Det er min erfaring.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Her slutta vi med hel dress siste året i barnehagen. Men så har jeg aldri vært noen fan av hele dresser heller da.
camilla^ Skrevet 8. august 2011 #9 Skrevet 8. august 2011 Vi har fire barn i huset, alle ville ha hel dress i år. selv hun som gikk i 8klasse. Vi må ha to sett siden alle ungene er så mye ute, så vi har en dress og en todelt. Så barnslig er vel hva ungene selv synes. Hos oss syns de ikke det er barnslig, selv om hu eldste syntes det noen få år. Helt til hun oppdaget hvor treg hun var med å kle på seg i forhold til de små. Også kunne de små leke mer i snøen uten at de fikk snø under jakke enn hun. Vi bor rett ved en akebakke, og der er det ikke så mange som har todelt.
Gjest Yunie Skrevet 8. august 2011 #10 Skrevet 8. august 2011 Jeg liker ikke heldress generelt, men vil ikke si det er barnslig. Upraktisk bare.
Galskapens overhode Skrevet 9. august 2011 #12 Skrevet 9. august 2011 hel dress er praktisk og enklest å kle på seg for et barn i 1. klasse. Har opplevd mange frustrerte elever fordi de har 2-delt. Hilsen lærer.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 9. august 2011 #13 Skrevet 9. august 2011 De yngste førsteklassingene er jo bare 5 år, om ungen liker dress og klarer å ta den på selv burde det være et bra valg. Mye aking og aktivitet på de ynste barna i friminuttene.
Ksenia & Anjem Skrevet 9. august 2011 #14 Skrevet 9. august 2011 Gutten min begynner snart i andre klasse, blir heldress i år også som i fjor..de fleste andre i klassen har også det
sneipen <3 snuppa Skrevet 10. august 2011 #16 Skrevet 10. august 2011 jobber på skole. det jeg ser er at de ungene som har to-delt ofte lar buksa ligge, og ender opp kald.. så når sneipen begynner til neste år blir det hel dress:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå