Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Jentami på 7 mnd har begynt å bevege seg veldig mye, og om kvelden pleier hun å ligge våken en stund før hun sovner.. Hun pleier også å bevege seg en del i søvne.... Hun sover i sprinkelseng, men hun har sengekant. Problemet er at hun presterer å sette beinet fast mellom sprinklene ganske ofte!!! Jeg hører bare at hun skriker, og løper inn, og der har hun lurt beinet inn mellom to sprinkler igjen, og får det ikke ut Må derfor kjøpe ny seng til henne... Tips til forholdsvis billig barneseng, uten sprinkler?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Slike gammeldagse skyvesenger har jo ikke sprinkler - men de er så lave i kanten at hun kan ramle ut av senga...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Reiseseng, som du legger en ekstra madrass oppi.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Nettopp og det vil jeg jo absolutt ikke! hun er overalt og ruller avgårde, så det tør jeg ikke ta sjansen på =/ har en slik seng fra jeg selv var liten, men tør nok ikke ta den ibruk riktig enda.... Huff burde finne på noe lurt noe, vet bare ikke helt hva!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 En jeg kjenner sagde til hobbyplater fra byggmakker og festet i sengen ca til midten.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Det blir den midlertidige løsningen, men reisesenga vi har synes jeg ikke er så god og vil ikke at hun skal sove i den mer enn nødvendig.. Selvom jeg har en god madrass. Reisesengbunnen kan vel ikke være bra i lengda? men takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Er du litt stø på symaskinen, eller kjenner noen som er - så kan du lage en heldekkende sengekant. Den kan festes under madrassen, og gå helt opp. Om du bruker et litt stivt gardinstoff - blir det nok helt supert.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Bruker samme madrass i sprinkelsenga som i reisesenga når vi bruker den i lengre tid. En fjærmadrass. Bunnen i reisesenga merker de vel ikke noe til så lette som de er.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Til info.: En grunn til at det er vanlig med sprinkler er at det skal lufte godt nedi der. Faren for krybbe død øker jo tettere luften er rundt dem. Jeg ville heller aldri brukt en reiseseng for en lengre periode. Reisesengen har jo tett stoff i bunn, som gjør at madrassen ikke får pustet ut. Dette øker igjen faren for krybbedød. Så mitt råd er å holde ut. Dette er bare for en liten periode. Min sønn gjorde akkurat det samme, men plutselig en dag så forsto han hvorfor. Han brukte også sprinklene til å dytte og dra seg rundt, men som sagt; dette er bare for en liten periode.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Jeg brukte reisesengen med den vanlige madrassen den perioden dette stod på hos oss. Vi hadde også problemer med at han slo seg i sprinklene. Han slang seg ned og hadde ikke kontroll på hvor hodet havnet. Men det er viktig at man setter opp madrassene hver eneste dag slik at bunnen og undersiden av madrassen får luftet seg skikkelig. Ellers kan det lett bli mugg. Man bør ikke gjøre noen endringer med sprinkelsengen selv som å ty til hobbyplater. Det er ofte aspekter ved slike endringer som er farlige man ikke har tenkt på selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå