Gå til innhold

kan noen svare meg fort? ang sykt barn!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

mitt barn har vannkoppene, over 300stk stakkars... dette er 4-5 dagen... han har ikke spist på 2 og 1/2 dag... feberen har svingt masse, men aldri vært så høy som nå ikveld, han orker ingenting vill bare sitte stille, men er vanskelig det også ettersom det klør veldig.... :( nå er feberen på 40.1.... han skjelver og fryser... er virkelig bekymret... har ringt legevakt men de skulle ringe meg opp igjen da de var opptatt.. nå sover han og ville ikke engang ha flaska si som er det kjjæreste han har.... drikker litt på dagtid, til sammen kanskje mellom 200-400ml ... hva skal jeg gjøre? er det farlig å la han sove nå?? fare for feberkrampe?? hva gjør jeg da?

setter masse pris på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir paracet og ringer legevakten igjen!

Skrevet

okei? tror du ikke jeg har gitt paracet.. ??? en kl halv fem på 250mg og en for 20 min siden.. men ser ikke ut til å slå ned feberen noe særlig.... den har heller gått opp de siste timene...

Skrevet

2-400 ml væske ila en dag er bra!

Får han feberkramper, tar du han med ut, og kler av han, hvis ikke det er så kjølig der du bor kan du holde han over en fryseboks eller liknende. OVER ikke oppi!!

Gi paracet som 19.44 sier

Vent til legene ringer opp igjen, syns du det tar for lang tid, ringer du på nytt!

Skrevet

Jeg ville ringt tilbake til legevakten nå med det samme og spurt på nytt. Si han har over 40 i feber, skjelver, drikker lite og ikke har spist på 2,5 dager og nå ikke vil ha flasken sin. Og at paracet ikke har dempet feberen. Jeg mener kriteriene for at de da skal se ham er oppfylt!!

Tror jeg ville ringt og sagt at du kommer ned til dem om de vil eller ikke! (Kjenner jeg meg selv ville jeg sikkert bare dratt dit uten å si fra en gang). Man skal være obs på barn med høy feber som ikke drikker nok, de kan veldig fort bli dehydrert!

Lykke til!

Skrevet

Hvordan skulle vi vite at du har gitt paracet?

Du skrev ikke noe om det.

Skrevet

Du skrev ingenting om at du hadde gitt han noe som helst.. så det kunne vi ikke vite..

Videre spurte du om råd.. Om du har gitt paracet så ville jeg bare fortsatt å ringe legevakt.. Gi veske og vente..ikke så mye mer å gjøre.. foruten å følge med nøye på allmenntilstanden..Hvordan er den da? Vil han helst sove?

Skrevet

Jeg hadde prøvd å kjøle ned med kluter også! Gi små tskjeer med vann. Og i mellomtiden ringe legevaken igjen og mase!!

Skrevet

Jeg kan hjelpe deg med dette....

Har et barn som desverre har vært ut og inn på sykehus for mange alvorlige ting - så jeg vet en del om dette...

Vedr feber: Så sant det ikke er fare for feberkramper skal du ikke beymre deg for den så lenge du oppnår god kontakt med barnet. Blir barnet fjernt SKAL det til lege.

Bruk gjerne febernedsettende - og da skal feberen synke relativt raskt til et mer akseptabelt nivå.

Sørg for drikke mye drikke hvis barnet ikke får i seg mat. Gjerne da drikke med litt "næring" i. Som brus - saft - juice o.l.

Måten du ser at barnet ikke er dehydrert på et det fortsetter å tisse. Kommer det ikke tiss - er barnet i ferd med å bli uttørket

Når det kommer til vannkopper så er det febernedsettende du kan gi. Også kan du smøre på hvitvask for å lindre kløen. Om kløen og uroligheten blir for kraftig kan du få VAllergan på resept fra legen. Det er en medisin som før ble brukt som allergimedisin. Mange barn får den også som sovemedisin (da døsighet er en av bivikningene).

Mitt eldste barn hadde enda flere vannkopper enn ditt - i itllegg satte det seg i nervebanene på han. Han var virkelig dårlig - og hadde feber i nesten 2 uker. Hadde over 40 i feber over en uke. Fløy frem og tilbake til lege - men ikke stort de kunne gjøre annet enn det jeg har skrevet over. For smertene han hadde (siden det også hadde satt seg i nervebanene) tok vi paracet og Ibux.

Når barnet har feber skal du kle av det mest mulig så det får kjølt seg ned. Ta gjerne på noen kalde kluter om det kan lindre kløen på vannkoppene :-)

Spør gjerne om mer om du lurer så skal jeg svare så best jeg kan ;-)

God bedring til skatten :-)

Skrevet

Ta en telefon til du, hvis du føler at det er nødvendig. Eller rett og slett bare dra opp.

For kløen kan du bruke eurax (i tillegg til hvitvasken)

Skrevet

Hjelper ikke paracet gi Ibuk mixtur.

La han sove nå, svarer ikke legevakten ring nest nærmeste legevakt for råd.

Skrevet

Gi et veldig kjølig bad. Det hjelper mot kløen også.

Skrevet

Siden feberen stiger nå, og han skjelver, så kan det være at han har fått en bakteriell infeksjon i en eller flere av vannkoppene. Sønnen min fikk det, og det ble til en byll på 7-8 cm i diameter.

I og med at vannkopper er veldig smittsomt, så ville jeg ikke ha dratt ned til legevakta, det er ikke sikkert at de vil ha dere inn på vanlig venteområde.

Ring dem igjen!

Skrevet

Når barn blir så hardt angrepet av vannkopper kan de få noe på resept. Ring legevakta igjen, du.

Skrevet

Vi fikk ikke komme inn på venterommet med vannkopper - men det går jo an å bare vente ute i bilen til det blir deres tur :-) Så henter de dere bare - eller ringer å sier dere kan komme inn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...