Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Jeg er så heldig at jeg gjennom hele livet mitt lett har fått til alt jeg har ønsket, bedre enn alle andre. Ja, det er selvsagt ikke alltid at jeg har vært aller best, men i "toppen". Her liker jeg meg godt. Jeg liker å få ting til samtidig som jeg rett og slett bare er født slik. I tillegg er jeg slank og pen i følge uttalelser fra veldig mange, både kjente og ukjente mennesker. Etter alt dette selvskrytet: Hvorfor er jenter så misunnelig at de ikke klarer å forholde seg normalt til meg? De elsker å finne noe å "ta meg på". Merker også at mange stadig ønsker å "konkurrere" og slå meg i alle mulige slags ting. Dette klarer de da ikke, men jeg merker at jeg nå etter mange år "lar" dem vinne eller lar dem tro de har "vunnet". I diskusjoner gjør jeg meg dummere enn jeg er for å gå ned på deres nivå. Hvorfor kan de ikke bare akseptere at jeg er flinkere, smartere og penere enn dem og allikevel være en god venn? (Jeg er aldri ovenfor dem nedlatende og jeg synes de er flinke og pene dem også, Har selvsagt aldri sagt disse tingene til dem.) Er det andre som skjønner hva jeg mener? Noen andre som har det slik??
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Jeg forstår. Det er liksom ikke akseptert at man har hele pakka. Er du pen og smart, så er du i det minste en bitch. For ingen er vel pen, smart og koselig?? Jeg har lært meg å holde en lav profil når det er nødvendig. På fester og besøk jeg vet visse kvinner er til stede så toner jeg ned, nøytral make-up og ingen klær som fremhever figur. Min erfaring er at kvelden blir hyggeligst slik. Men det er jo trist at man må "tekke" folk slik og de er likevel grønn av misunnelse. Jeg er en utrolig jordnær jente uten noe behov for å fremheve meg selv og har alltid behandlet alle godt. Men likevel må jeg leve med at kvinner får "svelgt en sitron-blikket" når jeg entrer rommet. Bare fordi man desverre er pen, morsom, hyggelig og smart. En usmakelig kombinasjon visst nok.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Alle mennesker ( eller de fleste) ter seg ulikt i ulike sosiale settinger, og forsøker å tekkes andre i større eller mindre grad for å passe inn. Det er sjelden man kan være seg selv 100%, og det gjelder alle. Alle tilpasser vi oss på et eller annet vis, det er slik det er og må være når man lever i samfunn med andre individer. Det er ikke noe spesielt for de som opplever seg selv som bedre enn andre.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Jeg har aldri opplevd det du skriver jeg da, men regner med at det er fordi du i motsetning til meg går rundt å tror du er så mye bedre , penere , slankere og smartere enn alle andre. Jeg bare er det jeg, men har en oppførsel som ikke skulle tilsi at jeg er noe bedre enn alle andre. pga oppveksten min er jeg ganske så ydmyk overfor mine medmennesker!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Å hallo jeg kjenner meg igjen!! Jeg er alenemor, er pen og slank (men har former), god jobb og god utdanning. Men jeg har ikke mangen gode venninner, flere ganger har jeg opplevd at jeg sier til en ¨venninne¨ at jeg synest en fyr er pen og rett etterpå sitter hun og prøver seg på han, og siden jeg ikke bretter meg ut for alt og alle. Ja så ender det med at hun ligger med han og jeg mister lysten på han. Og henne for den del. Vi er en venninne gjeng, og snakker jeg med en kompis av den så blir de sinte på meg. ? Da jeg gikk gravid drev 2 av diesse og la seg etter bf, noe di (heldigvis) ikke klarte oppnå noe med. Jeg har mangen guttevenner, men før eller siden ender det alltid med at di vil bli sammen med meg, og jeg som bare ville ha en venn! Single venninner inviterer ikke meg med ut, fordi di vil ha draget på mannfolka selv, jeg er så lei! Jeg er jo en god venninne selv om jeg er pen og smart, jeg legger meg ikke etter en mann som venninna mi er interessert i. Oppgitt gitt.
Tante Blås Squaw Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Mange gode poeng her, dessverre. En av mine nærmeste venninner er ei slik kul dame; hun er smellvakker, slank, morsom, smart og har tatt mange riktige valg og jobbet hardt for å komme dit hun er jobbmessig. Hun er skikkelig dyktig i jobben sin og kreativ på mange andre felt også. Hun får til det aller meste hun bestemmer seg for å gjøre, og takler krisesituasjoner på strak arm. Hun er rett og slett et fantastisk herlig menneske å være sammen med - og attpåtil snasen ;o) Hun blir omtrent overfalt når vi er på by'n sammen. Jeg merker at når hun kommer inn i rommet trekker mange damer pusten, ja. "Der kommer en alfa-hunn," liksom. Jeg vet ikke hvorfor så mange er redde for å bli satt i skyggen av andre kvinner. Hvor kommer denne usikkerheten fra?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Jeg har flere venninner som er vakre, intelligente og kjempekoselige som jeg har kjent i mange år og som jeg er heldig nok til å fremdeles ha i min krets. Ute på byen var jeg den "stygge venninna", sammenliknet med dem er jeg ikke en man snur seg etter. Men jeg trives med det, alle har vi våre roller å spille, og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk dømmer pene mennesker så lett. Er man pen, må man enten være dum eller ha en fæl personlighet, virker det som. Og gud forby om man er pen OG morsom - det er jo nesten uhørt. En av mine beste venninner er alldeles nydelig både på innsiden og utsiden, og hun har en fantastisk humor som vi i vennegjengen setter ufattelig pris på - men nye bekjente MÅ liksom kommentere hvor "forfriskende" det er at ei som er så pen kan ha så god humor....Hva er greia liksom??
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Takk for de seriøse svarene. Det er godt å se at dere skjønner hva jeg mener (av og til kan man jo bli litt usikker på om det bare er noe man innbiller seg ) :-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Det er nok mye sant i det dessverre. De vakreste kvinnene jeg har møtt selv, fortalte begge at de ikke klarte å få noen gode jentevenninner, de hadde lagt seg til en veldig ydmyk holdning og turte sjelden si noe positivt om seg selv. Min erfaring er at jenter som snakker mye om at de foretrekker guttevenner fordi andre jenter ikke er like hyggelig å være sammen med, selv er de verste til å rakke ned på andre jenter. De jeg har møtt som er veldig vakre og smarte, skulle gjerne ønske seg jentevenninner- men opplever mye misunnelse og nedlatende holdninger fra andre jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå