Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Noen som har noen gode sparetips. Hvordan sparer du penger på f.eks matvarer, husholdning osv. Skal kjøpe leilighet og trenger å spare litt penger både før og etter.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 - bruker en god del billigmerker - tar alltid vare på restemat og bruker det til lunch eller middag dagen etter, evt matpakke til barna eller lignende. - kjøper ting på tilbud - jeg er også medlem i en del internett panel der jeg gør noen undersøkelser her og der og får gavekort som betaling. Alt fra universalgavekort, gavekort i klesbutikker og matbutikker. Jeg får også ofte prøver (i normal størrelse) på nye matvarer og husholdningsartikler. - kjøper aldri klæer og andre ting før jeg faktisk trenger det, har driti meg ut på å f.eks kjøpe masse sommerklær med en gang de kommer i butikken, mens jeg ikke har tatt av prislappen på de før de er på 50 %. - arver/bytter en del klær. - har kjøpt en del barneleker ol på loppmarked (30 kr for fin dukkevogn, 40 kr for BRIO tralle, 100 kroner for en søppelsekk med original DUPLO osv) - kjøper jule -og bursdagsgaver gjennom hele året.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 -skriv meny og handleliste for minst en uke. -hamstre gode tilbud på mat, og frys det. -bruk bibliotek til å låne bøker, blader og filmer -ha innkjøpsstopp på klær og interiør en periode, men mindre du VIRKELIG trenger det. Tenk tre ganger før du handler! -ikke spis ute! Spis før du skal handle, ha med vannflaske i veska -prøv billigprodukter! I mange tilfeller er det akkurat samme varen som selges under en mer kjent navn.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Jeg er ikke så bevisst på å spare som jeg kunne vært, men jeg har noen triks. Jeg kjøper nesten aldri klær til full pris. Jeg handler mye klær på cubus og de har ofte utsalg av klær som ska byttes ut. Har kjøpt gensere og bukser helt nede i 10kr. Mange matbutikker gjør det samme med varer som går ut av sortimentet eller som snart går ut på dato. Veldig mye kan fryses og best før dato er ikke det samme som siste forbruksdag. Ellers er det lurt å følge med på hva butikkene har tilbud på, de fleste legger ut tilbudsavis ut på nettsidene sine.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 For min del hadde jeg spart mange tusen i måendene om jeg og barna gikk naken.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Hei 19:34 Du skriver : "jeg er også medlem i en del internett panel der jeg gør noen undersøkelser her og der og får gavekort som betaling. Alt fra universalgavekort, gavekort i klesbutikker og matbutikker. Jeg får også ofte prøver (i normal størrelse) på nye matvarer og husholdningsartikler". Hvilke panel vil du anbefale? Hvordan får du tak i prøver i normal størrelse på matvarer og husholdningsartikler? Ikke sett det noen plass jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Klær: Handler alltid på salg (nesten). eks: kjøper neste års vinterdresser/regntøy etc for halv pris på sommeren osv.... Barneklær og klær til meg kjøper jeg på 50-70% salg nesten året rundt, men spesielt i aug og jan! Mat: Handler mest mulig av billigmerker som landlord,first price osv...(kjøttdeig,brød,tørmat,toa.papir,bleier osv osv) Tja, er egentlig veldig økonomisk...:=)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #10 Skrevet 12. august 2011 -Kutt ut alle abonnementer -Kjøp inn mye av mat som er på tilbud, forutsatt at du har plass i frysen og familien faktisk spiser den maten -Suppe og rundstykker til middag en fast dag i uka, pannekaker og suppe en annen -Bak brødet selv -Bruk en helg på sensømmeren på bærtur, så er familien forsynt med saft og syltetøy hele høsten. -Les avisene på nett -Kjøp toalettpapir i store kvanta -Test ut billigmerkene i dagligvarebutikken, finn ut hvilke produkter du liker -Ikke bruk tørketrommel mer enn nødvendig (om du tørker inne, kan du likegodt bruke den om vinteren, da det koster like mye å erstatte varmetapet i huset etter klestørken som å kjøre tørketrommelen, særlig om du har kondenstrommel, som bidrar til å varme huset) -Ikke kjøp mer klær enn barna trenger. De vokser fort, og det er like greit at de greier å slite ut klærne litt før de er for små. -Ikke bruk bilen der du like gjerne kan gå -Venn barna til at de ikke kan få alt de peker på. -Vær bevisst på hva du kjøper av kosmetikk. Husk at 99,99% av shampo, balsam og dusjgele ender i sluket uansett, det er meningsløst å kjøpe dyrt. Spenol er en super fuktighetskrem, og finnes på litersflaske. -Ikke ta med deg lommeboka overalt. -Bestem deg for å konsekvent kjøpe svart kaffi i stedet for kaffelatte o.l. (sparer litt på kaloriene også..) -Finn en billig og bra frisør, og be om en frisyre som ikke trenger å friskes opp for ofte. Kan halvere frisørbesøkene på den måten. -Klipp barna selv, de driter i hvordan de ser ut på håret uansett. -Senk innetemperaturen med en grad eller to. -Finn gratis fritidsaktiviteter til familien i helgene (friluftsliv koster litt i utstyr, men gir fantastiske opplevelser) -Planlegg middagene slik at matvarer som ikke brukes i sin helhet den ene dagen, blir brukt i annen mat før de blir ødelagte -Spis middag hos svigermor på søndager -Ikke ta med barna på butikken, ikke bare maser de, men de stresser deg slik at du kjøper ting du ikke trenger. -Ikke kjøp snop og snacks i uka, i tillegg til å være usunt er det dyrt. -Kjøp sesongens frukt og grønt, mye billigere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå