Gå til innhold

Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har vært sammen i 5år nå, han sier han føler seg for umoden til å få barn enda.. Han er snart ferdig med siste eksamen og har allerede fått fast jobb etter endt utdanning, så det økonomiske er ikke noe problem hos oss..

Jeg tok en abort for 1 års tid siden, pga at jeg følte det ble feil å presse på han noe han ikke var klar for. har ikke lyst å ende opp alene bare sånn uten videre.

Men han skjønner ikke at jeg ikke vil gjennom gå det samme på nytt med å ta en ny abort. Jeg er nå gravid igjen i 9.uke, å plages stort med at han sier han ønsker seg barn, men føler seg for umoden enda..

Hvordan kan jeg få han til å forstå at dette er noe jeg aldri vil gjennomgå igjen, det var det værste jeg har gjort i mitt liv, å han var der hele tiden å så hvor vondt jeg hadde det, han hadde det også vondt, fordi han følte det var hans skyld at jeg tok abort.. Men alikevel så vil han ikke skjønne at jeg ikke vil gjøre det på nytt :/

Er helt i villrede hva jeg skal gjøre, noen råd hadde vært kjærkommen nå!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hvor gamle er dere? Det hadde jo kanskje hjulpet litt på, når man skal svare.

Jeg har vært i samme situasjon som deg, bare at jeg spontanaborte istedenfor abort. Jeg var knust. Så jeg vet hvordan du føler deg.

Men siden du nå er så langt på vei så kan jeg jo si at når barnet er 9 uker, så ser det ut som at det skal bli et menneske. Kanskje du skal prøve å fortelle samboeren din hvordan du føler deg rundt dette, og at dette er noe du virkelig ønsker deg? Nå har du kanskje ventet en stund meg å få barn, så nå får det vel være din tur? Selvførgelig må jo også barnefar ha lyst på barnet, eller så blir det jo bare trist. Samboeren min og jeg har blitt enige om å vente 3 år, på grunn av utdannelsen min, i tillegg så har jeg ett 2 år gammelt barn fra før. Men samboeren min ønsker seg veldig barn, men jeg er ikke klar enda. Så jeg håper at du kan bære fram dette barnet, ikke noe er så godt som å få ett barn man virkelig ønsker. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...