Gå til innhold

Et spørsmål til dere Drevne tempere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske så ny temper, bruker en sånn Pearly.

Mitt spm er om temperaturen stiger dagen det er eggløsning eller om eggløsning er på den siste dagen med lav temperatur?

Har smerter og eggl.slim dager før og etter så jeg vet ikke sikkert når eggløsning er utifra de symptomene, så derfor er temping den beste metoden for meg, men det vil jo bli enda lettere når jeg får svar på dette spm....

Kan noen svare meg på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har holdt på "bare" noen måneder, så jeg er ingen ekspert, men har lest litt om det. Registrerer også målingene mine i fertilityfriend.com, og der kan man også lære litt selv om man ikke er betalende medlem (jeg er det ikke).

Når man har eggløsning er fremdeles temperaturen lav, så temperaturen stiger ca 1 døgn etter eggløsningen er ferdig, om jeg har forstått det rett.

Jeg lærte også nylig at egget kan bruke fra noen timer og opp til fire dager på turen ned, så slim i seg selv er ikke sikkert nok heller (i hvert fall var det ikke det for meg sist). Jeg har oppdaget at jeg får negative eggløsningstester frem til eggløsningssmertene kommer, da er de veldig positive :)

Men vi er alle forskjellige, så det kan kanskje variere litt. Tempingen viser at du har hatt eggløsning (hvis du ikke hadde hatt det ville ikke tempen ha steget, tror jeg). Dvs at hvis du går etter tempen kan du "miste" sjansen - for når du ser det på tempen så er den allerede over. Anbefaler deg til å fortsette å tempe, for du lærer mye om syklusen din på den måten - og så ta eggløsningstester i tillegg de mest aktuelle dagene. De fleste her inne ser ut til å få mest utslag på disse testene hvis de tas ettermiddag eller kveld...

Lykke til med temping og testing :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...