Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Lillemann skal begynne i barnehagen i morgen. Jeg syns det er så trist, har skyldfølelse, og sliter litt med det her (jaaa, det er mitt første barn). Kan det være lurest at pappa tar seg av tilvenningen, siden han er trygg på at barnehagen er et fint sted, og han ikke opplever det slik som jeg gjør? Kan det gjøre at barnet føler seg bedre med forandringen, hvis han slipper å forholde seg til mine følelser rundt det? Samtidig har jeg lyst til å være der, og bli kjent med rutinene og de ansatte. Kan vi være begge to på tilvenning?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Hvis dere har mulighet, så går dere begge den første dagen, og siden tar pappa resten. Det er ikke trist at barnet skal begynne i barnehage, det er helt naturlig!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 I barnehagen jeg jobber i er det ikke noe problem at begge foreldrene er med på tilvenning. Men pass på at du ikke overfører følelsene dine til barnet ditt, da kan det bli fryktelig vanskelig for han. Barn fanger utrolig fort opp foreldres motvilje mot ting
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Gå begge to! I barnehagen der jeg jobber syns vi det er veldig greit, for da får vi gitt informasjon til begge:) Ikke se på barnet med en trist "stakkars deg" mine;) Det kommer til å gå så greit så Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Tusen takk for svar, damer! Jeg prøver så godt jeg kan å ikke vise følelsene mine ang dette, men om han registrerer det uansett vet jeg jo ikke. Har snakket daglig i det siste om hvor fint det blir å begynne i barnehage og møte andre barn osv. Håper det går fint!! HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Da mine barn har hatt innkjøring i barnehagen har det vært helt på slutten av pappa-permen, så her har far hatt innkjøringen klart dere kan være med begge to, men jeg syns du er inne på noe vesentlig. Om du er bekymret, trist, usikker eller redd ang barnehagestart, så fanger barnet opp dette. Da vil det fort bli usikkert, redd eller utrygg selv. Så det er kanskje best at far tar tilvenningen om det er han som er mest positiv til barnehagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå