Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Stemmer FRP. Norge trenger en forandring nå. Ap har gjort mye bra, men jeg tror FRP kan gjøre det bedre.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Om det hadde vært stortingsvalg, hadde jeg stemt Frp. Men nå blir det Sp, for å unngå et Ap med makt i kommunen.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Høyre, fordi jeg står på valglista deres, og selvfølgelig sympatiserer med det partiet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Jeg stemmer i utgangspunktet Rødt, men de stiller ikke liste her i kommunen så for å ikke bli en sofasliter i år kommer jeg til å stemme enten SV eller AP. Men på stortingsvalg stemmer jeg Rødt. Og hvorfor? Fordi jeg som medlem av dette samfunnet ser på enhver innbygger som likeverdig, jeg ønsker et større fellesskap, jeg ser nødvendigheten av å ha et levende distrikt, jeg mener man skal yte etter evne og få etter behov, at samfunnet skal sørge for de som ikke klarer det selv, jeg ønsker et godt og solid skoleverk, helsevesen og infrastruktur, kostet av oss alle, ikke bare av de fattige. And so on.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Arbeiderpartiet, fordi jeg er er sosialdemokrat av prinsipp. Og fordi det er et helstøpt, ordentlig parti i alle ledd. (Skulle sett for meg Siv Jensen som statsminister og Carl i Hagen som ordfører i Oslo nå etter 22. august. Grøss!)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Venstre fordi jeg er mest enig med dem.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 I kommunevalget stemmer jeg Venstre. Det har med enkeltpersoner å gjøre. I en liten kommune er jo kommunevalget på det nærmeste et personvalg. I stortingsvalg stemmer jeg AP. Sosialdemokratiet er etter mitt syn veien å gå for det norske samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 15.04. ja vi ser jo hvor langt det har bragt oss...... Hurra for sosialdemokratiet...... IKKE.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Jeg stemmer AP siden jeg er mest enig med grunnverdiene deres. Høyre har også mye bra, men her jeg bor er deres ordførerkandidat en skikkelig klyse. Frp har jeg aldri vurdert, deres verdisyn er helt på tryne, og jeg kjenner at jeg av prinsipp er uenig i alt Siv Jensen sier. Hun er landets dårligste politiker!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Arbeiderpartiet. Jeg har aldri stemt noe annet, er AUF'er og mener rett og slett at det pussige landet Norge er har veldig godt av den sosialdemokratiske modellen. I tillegg er jeg organisasjonsnerd og mener at partiet er en gjennomgående solid organisasjon, som i tillegg har fantastisk mange gode enkeltpersoner i ledende posisjoner. Klart, av og til er jeg blodig uenig med partiet mitt, men jevnt over er det AP som passer min egen ideologi best.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #12 Skrevet 7. august 2011 Stemmer Venstre, som etter min mening er et ufattelig undervurdert parti. Liberalistisk utgangspunkt, med en touch av det venstresiden har som resten av røkla på høyresiden mangler.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #13 Skrevet 7. august 2011 Når det er kommunevalg har jeg tidligere stemt SP fordi de har en hyggelig ordførerkandidat som har gjort mye bra for kommunen, men denne gangen blir det nok Høyre også på kommunevalget. Jeg har i lang tid vært Høyre sympatisør, og stemmer alltid dette ved nasjonale valg. Det er ene og alene fordi jeg syns de ønsker en god skolepolitikk, en ansvarlig økonomipolitikk, og en grunnleggende tanke om mer ansvar for hver av oss. Jeg er lei av at staten skal fø på og besørge alle som har satt seg selv i uheldige posisjoner (uten at dette betyr at jeg ønsker at vi skal fjerne alle stønader og goder i landet, jeg ønsker derimot mer behovsprøving og at det blir noe vanskeligere å få slike stønader).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå