Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Jeg skal brodere ett bilde av barnet til en venninne, og med tråd og stoff blir det 400 kr! Da har jeg ikke tatt arbeidspenger eller noe slikt, kun for materialet som blir brukt! Da blir det eget bilde av barnet, navn, fødselsdato, vekt og lengde! Bildet passer vel inn i en 30*20 cm ramme når det er ferdig! Er dette dyrt syntes dere? Ville dere betalt så mye?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Jeg forstår egentlig ikke helt spørsmålet. Du vil lage noe til din venninne, men uten at hun vet det, og vil så tilby å selge dette til henne etterpå for 400 kr? Eller har hun bedt om at du skal brodere bildet? Om hun har bedt om det, så ville jeg sagt at materialet i seg selv koster 400 kr, så får hun selv avgjøre hva hun vil betale og om hun fortsatt vil at du skal brodere bildet. Om det første er tilfelle, så nei, jeg ville ikke betalt for et bilde en venninne hadde brodert uten å spørre meg om jeg var interessert engang. Og sånn bare for å pirke... Ikke bruk ! -tegn hele tiden. Alle setningene der du slutter med ! -tegn passer bedre å avslutte med et punktum.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Skjønner ikke spm jeg, er det TIL en venninne som en gave? Eller FOR en venninne? Jeg ville hørt med venninnen først hva hun er villig til å betale for det. Jeg ville ikke betalt for det, for jeg synes ikke sånne broderier er noe pent, litt 80-talls, tenker jeg. Men for all del, mange som liker det. Og jeg vet at et sånt bilde tar lang tid å brodere, så jeg skjønner om du vil ha betalt for arbeidstimene, på en annen side; er det en venninne så ville jeg aldri tatt betalt for noe annet enn materiale derosm hun spurte om jeg kunne brodere for henne.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Hun har bedt meg om å lage. Jeg hadde aldri tatt betalt hvis det var en gave.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Nei, det ville jeg aldri i livet ha gjort, men nå synes jeg heller ikke at broderte bilder fins fine. Hadde ikke ønsket det om jeg så fikk det gratis. Men du får fortelle henne hva det koster i materiale, så får du jo raskt svar på om hun er villig til å betale så mye eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Jeg tror egentlig ikke at jeg skal ta arbeidspenger av hun. Men vil ha for utstyret jeg skal bruke. Takk for svar dere
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Syntes dere virkelig at sånne som dette er stygge? http://img293.imageshack.us/img293/9876/broderi2fj.jpg
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Nei, stygt er det ikke, men jeg vil ikke ha sånt på veggen. Enda en støvsamler. Du får bare si ifra til venninnen din at materialene koster så og så mye, og så får hun selv avgjøre om hun vil betale. Hvis det er sånn at hun ønsker seg dette bildet, så betaler hun helt sikkert materialkostnaden og kanskje litt også for jobben.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #9 Skrevet 8. august 2011 Ja, jeg synes faktisk at sånne bilder er stygge, men det er jo smak og behag. Det burde jo ikke være problematisk for venninnen din å betale materialkostnader + annet hvis hun ønsker seg et slikt bilde.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #10 Skrevet 8. august 2011 Slik jeg forstår det skal du brodere bildet for en venninne, da tolker jeg det slik at hun har bedt deg om å gjøre det. Da er det helt normalt at hun betaler for materialene! Om hun vil gi deg noe for jobben blir vel nesten opp til henne. Det tar tid å brodere, så håper hun skjønner det og setter pris på at du gjør det for henne!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2011 #11 Skrevet 8. august 2011 Ettersom du spør, så må jeg jo svare at ja, jeg synes sånne bilder er stygge. Men det betyr ingenting, for det er ikke jeg som skal ha det. Din venninne liker det sikkert i og med at hun har bedt deg om å brodere et til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå