Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 For omtrent 3-4uker siden var vi å biltur til sverige, og jeg hadde åpent vindu på min side. Begynte plutselig out of nowhere å klø som besatt på selve leppene (munnen) og på øyelokkene. Jeg sliter med kraftig atopisk eksem, og er hyper allergisk mot gresspollen. Etter det har jeg fortsatt vært litt plaget, men nå syns jeg det har tatt seg opp litt igjen, spes kløen på leppene. Kan dette skyldes gresspollen? Det er som at leppene mine er betente på en måte, altså at jeg har eksem på leppene. Tar jeg på dem, er dem veldig ømme. Ikke noe åpne sår eller sånn man blir når man har herpes (det har jeg hatt mange ganger før,så jeg vet at det ikke er det). Dette er utrolig plagsomt! Men jeg orker ikke å dra til legen en gang til, har omtrent rent ned dørene der i det siste... Noen som har vært borti noe sånt noengang?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Ingen som har vært borti noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Hmm, jeg husker at søsteren til en venninne fikk et virus av å kjøre bil med åpent vindu. Hun ble lam i halve ansiktet faktisk. Dette er så lenge siden at jeg ikke husker detaljene, men jeg lurer på om det hadde med kuer å gjøre....eller var det borelia?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 :S tror ikke det er det da..borreliose slår seg nok ikke ut på leppene (og øynene), men takk for svar
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Ikke vært borti det, men kommer kløen etter du har kjørt bil nå, så kanskje jeg ville vurdert å få bytta luftfilterert eller hva nå den dingsen som filtrerer luftinnyaket i bilen heter... Er det en mulighet at du blir "resmittet" der?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Nei, ikke etter jeg har kjørt bil nei. Har bare hatt åpent vindu i bilen i sommer, men jeg lurer på om det er pga gresspollenet. Jeg testet meg for mange år siden, og da fikk jeg til svar at jeg var hyperallergisk mot gress.Har pleid å reagere voldsomt med både høysnue,kløe i hals og i øyner. Men i år har jeg bare kjent litt høysnue.. kan allergien ha begynt å slå ut på huden i stedet (da lepper og tildels øyelokk)? Jeg er som sagt plaget med sterk atopisk eksem i tillegg, så nå holder ejg på å bli mildt sagt sprø!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Jeg fikk en gang noe utslett. Det begynte først på leppene, så rundt øynene også på beina. Var etterhvert veldig plaget! Det klødde veldig, men klødde aldri så jeg fikk sår, men iallefall på leppene ble jeg veldig øm! Også hovnet jeg opp! Veldig!! Så ut som at jeg hadde tatt mislykket mye silikon i leppene!! Vet ikke om det er det samme du har og jeg husker ikke hva legen sa det var, men fikk betennelsesdempende og da ga det seg etterhvert. Var en type utslett iallefall. Er også veldig plaget med atopisk eksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå