Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Jeg har aldri tatt opp ett lån før.. Tenkte gå i banken i morgen å spørre om billån til ca 100 000kr. Hva trenger jeg å ta med meg i banken? Jeg er akkuratt ferdig på skolen å har ikke jobbet mer enn en mnd.. Holder det at jeg tar med denne ene lønnsslippen + ansettelses papirer? Har fast vikariat i 1 år, har jeg sjangs til å få ett billån da? Må jeg avtale time i banken til å spørre om lån, eller kan jeg bare "ta turen i morgen"? Hilsen jente 23:)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Du må jo ta med det du har. Er du fast ansatt eller vikar? De ønsker som regel at du skal ha med ligningen fra i fjor og en lønnsslipp som viser hvor mye du har i inntekt pr. mnd. Kanskje de også vil at du skal stipulere et budsjett som sier noe om utgiftene i forhold til inntektene. De tar pant i bilen, og ønsker oftest at kjøperen har 20-25% av kjøpesummen selv (slik at bilen har noe mer verdi enn gjelda) - hvis man da ikke har kausjonist.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Jeg er ansatt som vikar i ett år.. Ligningen min fra i fjor er vell ikke veldig relavant i år, da jeg var student? kan jo ta den med tilfelle:) ok trodde det holdt med 10% jeg, men klarer 20-25% også- har ingen kausjonist:) aha, det har jeg ikke tenkt på... men budsjett har jeg allerede skrevet så det kan jeg også ta med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå