Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Jeg har gått på karboredusert kosthold i 5 mnd ca. Har gått ned 13 kilo hittil. Det rare er at jeg går opp de dagene jeg er flink, og NED (eller ingenting) de dagene jeg tar en is? Jeg veier meg hver dag, og har sett dette en god del ganger nå. Igår spiste jeg kake og is (bursdag), gikk en del, men veide likevel like mye idag tidlig som igår. Tidligere i uka var jeg superflink og spiste ikke noe søtt, men da gikk jeg opp relativt mye. Hvorfor i alle dager er det sånn, det henger ikke på greip.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 For det første, ikke vei deg hver dag. Det er vanlig med variasjoner i vekten fra dag til dag, væskeansamling etc. Hvis du spiser mye salt en dag vil du garantert veie mye mer dagen etter. Det tar også 7-10 dager før det du spiser legger seg i fettlagrene, så kake du spiser i dag vil du ikke se på vekta før om en ukes tid.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Jeg trenger Wii Fit og derfor veier jeg meg hver dag på den. Det hjelper meg å spise sunnere. Jeg vet at vekta går opp og ned hver dag, men jeg bruker det som en motivasjon, og for meg funker det fint. Jeg får se om vekta går opp om en uke da. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Det kan være at du de dagene du er flink spiser noe som for akkurat din kropp ikke er helt bra likevel. F.eks. går jeg opp når jeg spiser kylling eller tomat - fordi dette ikke passer med min kropp (blodtype). Da skjer vektøkningen over natten. Dette er ikke fett, men vann i kroppen som ofte dannes hvis man spiser noe som kroppen "ikke vil ha". Spiser jeg kalkun og paprika så påvirkes ikke kroppen min (fordi de ikke inneholder samme stoffene som kylling og paprika gjør som min kropp reagerer på). Kan være noe sånt du opplever? I så fall kan du sjekke ut ift blodtypedietten. Se i så fall etter de matvarene du spiser ofte, ikke bry deg for mye med alle smådetaljene. Ellers synes jeg du har gjort en fantastisk jobb med å gå så mye ned i vekt!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå