Gå til innhold

er det innvendig el utvendig ul ved tidlig ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

redd innvendig skal kunne fremprovosere abort??

hører/ser man hjerteslag ved uke 7 eventuelt 12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var på UL i uke 12, da var det "vanlig" utvendig ivertfall:)

Skrevet

Jeg har vært i uke 7, da var det invendig, uke 9 utvendig. Men var ikke samme sted jeg hadde ultralyd, så kommer vel kanskje litt ann på hva de foretrekker.

Skrevet

Jeg hadde innvendig i uke 9. Så veldig tydelig hjertet som slo :) HERLIG!

Bare ta det med ro og gled deg!

Blir moro og se den lille bønna *hehe*

Skrevet

Jeg hadde innvendig 7+6 og 9+6.

Så hjerte dunke begge gangene.

Det er ikke farlig, og kan ikke fremprovosere abort.

Dersom du leser om sex og graviditet, finner du fort ut an at man kan ha et vanlig sexliv selv om man er gravid, også i 1. trimester.

Baby-magen blir mye "tøffere" behandlet ved sex enn ved innvendig UL..

Skrevet

Tror det kommer an på hvor du gjør det og utstyret deres. Jeg hadde tidlig ul privat når jeg var 5+4, og så alt med utvendig:) men de hadde det siste innen utsyr! i forrige svangerskap var jeg ett sted de hadde mere "vanlig" utstyr.. Sikkert som på sykehuset og da hadde jeg innvendig i uke 9.

Skrevet

Tror det kommer an på hvor du gjør det og utstyret deres. Jeg hadde tidlig ul privat når jeg var 5+4, og så alt med utvendig:) men de hadde det siste innen utsyr! i forrige svangerskap var jeg ett sted de hadde mere "vanlig" utstyr.. Sikkert som på sykehuset og da hadde jeg innvendig i uke 9.

Skrevet

Jeg har vært rundt uke 12 i begge mine sv.skap. 1. gang så var det først innvendig og deretter utvendig. 2. gang tok de bare utvendig UL. Kunne se fine hjerteslag ja :-)

Tror nok ikke de hadde gjort dette innvendig om det kunne fremprovosert abort. Det gjøres veldig forsiktig, og var ikke så langt inn heller ettersom jeg husker, men er jo over 2 år siden. Om det skulle kunne fremprovosere abort, så skulle jo det samme gjelde sex som det er grønt lys for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...